امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشکده مهندسی مکانیک

درخشش دانشجویان مهندسی انرژی در اولین رویداد تخصصی و چالش ‏محور در حوزه‌ی آب، انرژی و محیط زیست

سه شنبه سی و یکم اردیبهشت 1398 ساعت 1:20 ب ظ
درخشش دانشجویان مهندسی انرژی در اولین رویداد تخصصی و چالش ‏محور در حوزه‌ی آب، انرژی و محیط زیست
طرح آب شیرین کن های خورشیدی مجهز به پمپ خلا،نانوذرات و انرژی زمین گرمایی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در مسابقه طرح ها و ایده های آب محیط زیست و انرژی (آما) پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف از میان 50 طرح مقام دوم را کسب نمود.
مرکز نوآوری و فناوری آب، محیط زیست و انرژی (آما) با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده‌ علوم و فناوری انرژی دانشگاه شریف، اولین رویداد تخصصی و چالش ‏محور در حوزه‌ی آب، انرژی و محیط زیست را در اردیبهشت ماه سال 1398 برگزار شد .
در این رویداد ، تیم چهار نفره دانشگاه صنعتی قم به سرپرستی دکتر مجید محمدی و با حضور  آقایان محمدعلی امیرگان، سعید مرادزاده و سیدمحمدحسن میرباقری از  دانشجویان مهندسی انرژی  دانشگاه صنعتی قم ، با ایده «آب شیرین کن خورشیدی مجهز به پمپ خلا و انرژی زمین گرمایی» در این رویداد شرکت کردند.  این تیم پس از ارائه شفاهی طرح در مرکز نوآوری و فناوری آب، محیط‏ زیست و انرژی (آما) در حضور داوران مسابقه و شرکت کنندگان، موفق به کسب مقام دوم در میان ایده های برگزیده و حضور در مرحله ی پیش شتاب دهی دانشگاه شریف برای آموزش در دوره های کسب و کار ایده، جهت تکمیل جنبه اقتصادی وساخت طرح خود شدند.
شایان ذکر است رویداد مرکز نوآوری و فناوری آب، محیط ‏زیست و انرژی به صورت تخصصی و بر مبنای برخی از چالش‏ های اساسی کشور از جمله چالش هوشمندسازی و بهینه سازی انرژی در ساختمان، چالش مدیریت، تفکیک و بازیافت پسماند، چالش پیک برق سرمایشی در تابستان و چالش مدیریت، تصفیه و بازگردانی آب های فرآیندی و پساب برگزار شده است.
این مسابقه برخلاف دیگر رویدادهای استارت‏آپ ویکند موضوعات و زمینه‏ های آن مشخص بوده است و تیم‏ ها زمان دوماهه جهت  شکل‏ دهی طرح و ایده خود و استفاده از آموزش ‏های اولیه در راستای توسعه کسب و کار در اختیار دارند.
 در این رویداد سعی شده است، ذینفعان و تاثیرگذاران سطوح مختلف اکوسیستم کارآفرینی حوزه ‏‏های آب، محیط‏ زیست و انرژی در فرایند رویداد حضور داشته باشند. در این راستا، حضور نمایندگان سازمان ‏های مرتبط، صنایع بزرگ، متخصصین دانشگاهی و فعالین حوزه کسب و کار و سرمایه ‏گذاری مرتبط با این سه حوزه در اولویت قرار گرفته بود.



   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود