بررسی و مطالعه به منظور طراحی ساختار تشكیلاتی دانشگاه متناسب با برنامه ها و سیاستهای كلان و روزآمد و كار آمد نمودن آن با هماهنگی مدیریت متبوع .
تهیه , تنظیم و ارائه پیشنهاد تبدیل , حذف و ارتقاء پستهای سازمانی به مراجع ذیربط و پیگیری اقدامات مربوطه در چهارچوب ضوابط ذیربط و با هماهنگی مدیریت متبوع .
تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و پستهای سازمانی و نیز بازنگری در شرح وظایف تدوین شده در صورت لزوم و ابلاغ شرح وظایف به واحدهای ذیربط جهت اجراء با هماهنگی مدیریت متبوع .
بررسی ، مطالعه و تهیه و تدوین طرحهای لازم در زمینه های تحول و نوسازی اداری نظیر : مهندسی مجدد ماموریتها ، روشها ، سیستمها و ..... و ارائه به مدیریت متبوع .
بررسی ، مطالعه و انجام مطالعات مستمر در خصوص نارساییها و مشكلات مربوط به سیستمها ، فرایندها و برنامه ریزی جهت اصلاح و بهسازی آنها با هماهنگی مدیریت متبوع .
تهیه و تدوین شاخصها و استانداردهای انجام کار با استفاده از مطالعات کارسنجی و اندازه گیری کار و زمان .
بررسی و مطالعه در زمینه اصلاح روشهای انجام کار ( عمومی ، مشترك و اختصاصی ) با هماهنگی مقام مافوق و ارائه به مراجع ذیربط جهت تصویب و ابلاغ به واحدهای ذیربط جهت اجرا.