امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور پژوهشی

RSS
دفتر مدیریت پژوهش و فناوری دانشگاه به مناسبت هفته پژوهش برگزار می نماید:

هفته ملی پژوهش و فناوری، هفته ای است که فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور فراهم می آورد تا کلیه ذی نفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت های موجود در کشور برای آینده برنامه ریزی بهتر و مهم تری را در دستور کار خود قرار دهند. انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری و تجلیل از آن ها و همچنین ایجاد فرصت تعامل بین ذینفعان این حوزه به شیوه های مختلف نظیر برگزاری نمایشگاه، فن بازار، همایش، سمینار، مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی فضایی را در کشور ایجاد می کند که ضمن ارتقاء شان و جایگاه پژوهش و فناوری، بسترسازی محکمی را برای ادامه راه تقویت و توسعه پژوهش و فناوری که ضامن پیشرفت واقعی کشور و ایجاد ثروت، رفاه و امنیت برای مردم است در ابعاد اجتماعی و فرهنگی فراهم نماید. از سال ۱۳۷۹ به منظور ترويج فرهنگ پژوهش، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري چهارمين هفته آذرماه را با توجه به نامگذاري ۲۵آذرماه به نام روز پژوهش از طرف شوراي فرهنگ عمومي، به نام هفته پژوهش نام نهاد و مسئوليت برگزاري اين هفته را به معاونت پژوهشي اين وزارت سپرد.

اهداف برگزاری هفته پژوهش و فناوری:

-         ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح کشور و ارتقای شان و جایگاه پژوهش و فناوری فعالان در این حوزه

-         تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران کشور به تولید بیشتر علم و فناوری و عزت و ثروت ناشی از آن

-         تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری، روندها و آینده آن در کشور برای افکار عمومی و مسولین و اخذ بازخورد برای هماهنگی و پیشرفت کار

-         شناسایی و عرضه یافته های پژوهش و فناوری

-         بسترسازی برای تجاری سازی یافته های پژوهش ها و فناوری های توسعه یافته

-         برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران دستگاه های اجرایی و خریداران دستاوردها یا تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت

-         تشویق و تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر

-         ارزیابی فعالیت های پژوهشی و فناوری یکساله دانشگاه ها و دیگر مراکز تحقیقاتی

-         افزایش حساسیت و توجه مدیران به فعالیت های پژوهشی و فناوری

 

هفته پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۲ با شعار پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم از روز ۱۹ تا ۲۵ آذر ماه برگزار می‌شود.

اسامی روزهای هفته پژوهش و فناوری در سال 1402 به شرح زیر است:

یکشنبه ۱۹ آذرروز پژوهش، مدرسه و آینده سازان

دوشنبه ۲۰ آذر: روز توسعه بازار محصولات تولید داخل

سه شنبه ۲۱ آذر: روز دانشمندان و سرآمدان علمی پیشران پژوهش و فناوری

چهارشنبه ۲۲ آذر: روز پژوهش و فناوری در خدمت جامعه و صنعت

پنج شنبه ۲۳ آذر: پژوهش، فناوری و اثر بخشی اجتماعی

جمعه ۲۳ آذر: روز علوم انسانی و علوم پایه ارکان توسعه و پیشرفت

شنبه ۲۵ آذرروز پژوهش

 

در همین راستا دانشگاه صنعتی قم ویژه برنامه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه را در روز  دوشنبه 20/09/1402 ساعت 12:30 الی 14 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار می نماید.

از کلیه علاقمندان، اساتید و دانشجویان دعوت بعمل می آید تا در این برنامه شرکت نمایند.

چاپ مقاله عضو هیات علمی دانشگاه در مجله معتبر با ضریب تاثیر بالا
به گزارش دفتر پژوهش دانشگاه صنعتی قم مقاله عضو هیات علمی این دانشگاه در مجله ای معتبر به چاپ رسید.
این مقاله حاصل تلاش مشترک آقای دکتر سعید حسن زاده عضو محترم هیات علمی دانشکده برق و کامپیوتر و گروه برق و قدرت دانشگاه صنعتی قم، با همکاری آقای دکتر حمید کریمی استاد محترم مدعو دانشگاه صنعتی قم می باشد.
مجله Sustainable Cities and Society بدلیل کاربردی بودن، جزو مجلات با ضریب تاثیر بالا (11.7) در حوزه برق و کامپیوتر محسوب می شود.



عنوان مقاله: Cooperative Scheduling and Trading in Sustainable Water-integrated and Networked Energy Systems Incorporating Power-to-gas 
لینک مقاله: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S2210670723006625

چندی پیش هم مقاله با مشخصات ذیل و با ضریب تاثیر بالا توسط این دو عزیز به چاپ رسیده بود:

عنوان مقاله: Optimal-sustainable multi-energy management of microgrid systems considering integration of renewable energy resources: A multi-layer four-objective optimization 
مجله: Sustainable Production and Consumption
IF=12.1 
لینک مقاله: https://www.x-mol.net/paper/article/1611105448103067648


انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه  این کتاب در خصوص "ویژگی های سیستم های نانوساختاری طول ثابت" است. در این کتاب به معرفی مفهوم سیستم های طول ثابت پرداخته شده است. این مفهوم در هیچ کتاب دیگری تاکنون مورد بحث قرار نگرفته و در هیچ کتاب فارسی یا لاتین حتی در مورد آن صحبتی هم به میان نیامده است. نویسنده کتاب، در طی ده سال پژوهش روی این مفهوم در سیستم های مختلف به بررسی جوانب آن در شرایط مختلف پرداخته است.

انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر کرد

سه شنبه بیست و سوم خرداد 1402 ساعت 10:52 ق ظ
انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، کتاب "انتقال توان بی سیم: تئوری، فناوری و کاربردها" نوشته Naoki Shinohara با ترجمه مریم ناصح دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی قم و دکتر سعید حسن زاده عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم به چاپ رسیده است.این کتاب با هدف در دسترس بودن مرجعی مناسب برای آشنایی با روشها، فناوریها و اصول اساسی انتقال توان بیسیم به زبان فارسی ترجمه شده است.کتاب حاضر علاوه بر مرجع بودن در بخشی از دروس تحصیلات تکمیلی مانند طراحی ماشین خطی، الکترونیک قدرت 2، زیست الکترونیک و طراحی آنتن ها، می تواند زمینه آشنایی با موضوع انتقال توان بیسیم برای تعریف پروژه های کاربردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته های الکترونیک قدرت، الکترونیک و مخابرات میدان را فراهم کند.
علاقمندان جهت تهیه کتاب "انتقال توان بی سیم: تئوری، فناوری و کاربردها" می توانند ازطریق مکاتبه با پست الکترونیکی lib@qut.ac.ir، تماس دانشگاه صنعتی قم داخلی 533 (خانم بهرامی)، مراجعه به سامانه فروش کتاب دانشگاه به آدرس http://digitallib.qut.ac.ir و از طریق اپلیکیشن و یا وبسایت طاقچه و خرید نسخه الکترونیکی کتاب اقدام نمایند.

انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر کرد

سه شنبه بیست و سوم خرداد 1402 ساعت 10:48 ق ظ
انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، کتاب درک عمومی علم داده برای متخصصان در انتشارات دانشگاه صنعتی قم به چاپ رسید.این کتاب به دو روش مهم در علم داده می پردازد ، اتخاذ رویکرد فرآیندی و عمومی ساختن این فرآیند. در این  کتاب رویکرد جدیدی برای توصیف میزان اهمیت داده و تفکر مبتنی بر داده اتخاذ  شده است. این عمل کاربردی و منحصر به فرد است که توانسته موضوع علم داده را ساده تر ارائه کند. این کتاب نه تنها برای این موضوع اختصاص یافته بلکه مسائل را به شکلی قابل دسترس و عامیانه مورد بررسی قرار می دهد. با توجه به عدم هیجان یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در آن، درک پتانسیل علم داده جهت استخراج بینش از داده های ساختاریافته و داده های غیرساختاریافته تقریباً برای هر حرفه و سرمایه گذاری حیاتی است. این کتاب با اتخاذ رویکرد محاوره ای، علم داده را به گونه ای غیررسمی و در عین حال آموزنده ارائه می کند و این رشته را به سادگی در دسترس خوانندگانی که از پیش زمینه مهندسی، ریاضیات یا علوم کامپیوتر برخوردار نیستند، قرار می دهد. هدف این کتاب کمک به افراد عادی برای استفاده از تفکر مبتنی بر داده و حل مشکلات مربوط به داده است.
 این کتاب نوشته راجش جوگولوم می باشد که توسط زهرا شاکری، زینب برهمند، دکتر جلال رضائی نور و مهندس مهدی جباری ترجمه و در انتشارات دانشگاه صنعتی قم به چاپ رسیده است.

علاقمندان جهت تهیه کتاب "درکعمومی علم داده" می توانند ازطریق مکاتبه با پست الکترونیکی lib@qut.ac.ir،

 تماس با داخلی 533 (خانم بهرامی)، مراجعه به سامانه فروش کتاب دانشگاه به آدرس http://digitallib.qut.ac.ir

و مراجعه به اپلیکیشن و یا وبسایت طاقچه و خرید نسخه الکترونیکی کتاب اقدام نمایند.

انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر کرد

سه شنبه بیست و سوم خرداد 1402 ساعت 10:38 ق ظ
 چاپ مقاله عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم در مجله Cleaner Production
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر بیت اله بدرلو عضو هیات علمی گروه عمران دانشکده فنی و مهندسی مقاله ای با عنوان:
Correlation study of physical and mechanical properties of concretes with crushed LCD glass در مجله Cleaner Production با ضریب تاثیر 11.072 و رده Q1 به چاپ رسانده است.
مجله Cleaner Production یک مجله بین المللی، میان رشته ای با تمرکز بر تولید پاک تر، تحقیقات و عملکرد زیست محیطی می باشد.
مراسم تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه در سال 1401

مراسم تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه صنعتی قم در روز یکشنبه 27 آذر ماه برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدحسین شریفی رئیس محترم دانشگاه قم و دکتر محمود نصراله زاده عضو هیات علمی دانشگاه قم و دانشمند یک درصد برتر دنیا از مهمانان ویژه این مراسم بودند که از آن ها نیز به پاس زحمات و فعالیت های پژوهشی آنها تقدیر گردید.


دکتر مهدی سلیمانی معاون محترم آموزشی و پژوهشی دانشگاه گزارشی از فعالیت های پژوهش و فناوری دانشگاه در یک سال گذشته ارائه دادند و فعالیت ها و اقدامات در حال انجام و اقدامات آتی دفتر پژوهش و فناوری را مطرح نمودند. 


در پایان مراسم از پژوهشگران برگزیده هیات علمی به تفکیک دانشکده ها، از دانشجویان پژوهشگر برگزیده به تفکیک مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین از کارکنان پژوهشگر و فناور برگزیده دانشگاه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.




عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم در بین دانشمندان دو درصد برتر دنیا

به نقل از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نام دکتر هادی زیانی عضو هیات علمی گروه برق و مخابرات دانشگاه صنعتی قم در لیست اسامی دو درصد برتر دانشمندان پر استناد دنیا قرار گرفت. 

این موفقیت را به ایشان و خانواده دانشگاه صنعتی قم تبریک می گوییم.

دفتر مدیریت پژوهش و فناوری دانشگاه به مناسبت هفته پژوهش برگزار می نماید:

هفته ملی پژوهش و فناوری، هفته ای است که فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور فراهم می آورد تا کلیه ذی نفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت های موجود در کشور برای آینده برنامه ریزی بهتر و مهم تری را در دستور کار خود قرار دهند. انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری و تجلیل از آن ها و همچنین ایجاد فرصت تعامل بین ذینفعان این حوزه به شیوه های مختلف نظیر برگزاری نمایشگاه، فن بازار، همایش، سمینار، مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی فضایی را در کشور ایجاد می کند که ضمن ارتقاء شان و جایگاه پژوهش و فناوری، بسترسازی محکمی را برای ادامه راه تقویت و توسعه پژوهش و فناوری که ضامن پیشرفت واقعی کشور و ایجاد ثروت، رفاه و امنیت برای مردم است در ابعاد اجتماعی و فرهنگی فراهم نماید. از سال ۱۳۷۹ به منظور ترويج فرهنگ پژوهش، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري چهارمين هفته آذرماه را با توجه به نامگذاري ۲۵آذرماه به نام روز پژوهش از طرف شوراي فرهنگ عمومي، به نام هفته پژوهش نام نهاد و مسئوليت برگزاري اين هفته را به معاونت پژوهشي اين وزارت سپرد.

اهداف برگزاری هفته پژوهش و فناوری:

-         ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح کشور و ارتقای شان و جایگاه پژوهش و فناوری فعالان در این حوزه

-         تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران کشور به تولید بیشتر علم و فناوری و عزت و ثروت ناشی از آن

-         تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری، روندها و آینده آن در کشور برای افکار عمومی و مسولین و اخذ بازخورد برای هماهنگی و پیشرفت کار

-         شناسایی و عرضه یافته های پژوهش و فناوری

-         بسترسازی برای تجاری سازی یافته های پژوهش ها و فناوری های توسعه یافته

-         برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران دستگاه های اجرایی و خریداران دستاوردها یا تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت

-         تشویق و تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر

-         ارزیابی فعالیت های پژوهشی و فناوری یکساله دانشگاه ها و دیگر مراکز تحقیقاتی

-         افزایش حساسیت و توجه مدیران به فعالیت های پژوهشی و فناوری

 

اسامی روزهای هفته پژوهش و فناوری در سال 1401 به شرح زیر است:

۱۹ آذر؛ جهاد تبیین و دستاوردهای علمی و فناوری

۲۰ آذر؛ مدرسه و آینده سازان خلاق

۲۱ آذر؛ علوم انسانی و علوم پایه - ارکان اقتصاد دانش‌بنیان

۲۲ آذر؛ دانشگاه مبدا تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین

۲۳ آذر؛ پژوهش و فناوری، بنیان مرجعیت و دیپلماسی علمی

۲۴ آذر؛ دانشمندان و سرآمدان علمی؛ پیشران پژوهش و فناوری

 

در همین راستا دفتر مدیریت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی قم ویژه برنامه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه را در روز یکشنبه 27/09/1401 ساعت 12:30 الی 14 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار می نماید.

از کلیه علاقمندان، اساتید و دانشجویان دعوت بعمل می آید تا در این برنامه شرکت نمایند.

چاپ مقاله اعضای هیات علمی دانشگاه در مجله معتبر با ضریب تاثیر بالا
به گزارش دفتر پژوهش دانشگاه صنعتی قم مقاله مشترک اعضای هیات علمی این دانشگاه در مجله ای معتبر به چاپ رسید.
این مقاله حاصل تلاش مشترک آقایان دکتر سعید حسن زاده، دکتر سید فریبرز زارعی و دکتر احسان نجفی اعضای هیات علمی گروه مهندسی قدرت و کنترل می باشد.
مجله IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems بدلیل کاربردی بودن، جزو مجلات تراز اول در حوزه برق و کامپیوتر محسوب می شود.
عنوان مقاله:
A Train Scheduling for Energy Optimization: Tehran Metro System as a Case Study
لینک مقاله: https://ieeexplore.ieee.org/document/9927159

طبق گزارش پایگاه JCR نشریه مذکور دارای ضریب تاثیر 9.551 است.
ساخت نیمکت خورشیدی در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نیمکت خورشیدی توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی آقای سید محمد محسن میرصانع، خانم فرزانه جلالی و خانم مریم غریبی و با راهنمایی دکتر حیدری از اساتید هیئت علمی دانشگاه صنعتی قم ساخته شد. این نیمکت یک سازه مستقل می باشد که از صفحات خورشیدی با موادی ضد زنگ ساخته شده است و به وسیله یک پایه به زمین متصل می شود. اجزای اصلی این نیمکت خورشیدی شامل پنل خورشیدی، شارژر کنترلر که تنظیم کننده ولتاژ یا جریان خروجی از پنل خورشیدی میباشد و دارای اینورتر و لامپ ال ای دی است.
این نیمکت علاوه بر فضایی برای استراحت امکان شارژ دو عدد لامپ ال ای دی، دو عدد تلفن همراه و یک لپتاپ را فراهم نموده است.

ساخت نیمکت خورشیدی در دانشگاه صنعتی قم

یکشنبه یکم آبان 1401 ساعت 8:44 ق ظ
انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: کتاب "فناوری نانو در گیاهان؛ اصول و روش ها" نوشته چیتارانجان کوله، د.ساکتی کومار، ماریا و. خداکووسکایا با ترجمه خانم دکتر نادیا محمودی خطیر، خانم دکتر زهرا ناظم بکایی و خانم دکتر خدیجه کیارستمی اعضای محترم هیات علمی دانشگاه الزهرا به چاپ رسیده است.
کتاب حاضر مفاهیم نانو تکنولوژی را در علوم گیاهی، به ویژه قابلیت آن را برای بهبود سیستم های غذایی و کشاورزی مورد بررسی قرار داده است. فرایند بهبود از طریق رویکردهای خلاقانه سازگار با محیط زیست انجام می شود و در نتیجه افزایش بهره وری گیاهان را در پی دارد. موضوعات کتاب شامل جنبه های مختلف نانو مواد از جمله خواص بیوفیزیکی و بیوشیمیایی، روش های درمان، تشخیص و کمی سازی، روش های کمی سازی جذب نانومواد و انتقال و تجمع آنها در گیاهان است.

علاقمندان جهت تهیه کتاب "فناوری نانو در گیاهان؛ اصول و روش ها" می توانند ازطریق مکاتبه با پست الکترونیکی press@qut.ac.ir،

 تماس با داخلی 162 (اقای شاه قلعه)، مراجعه به سامانه فروش کتاب دانشگاه به آدرس http://digitallib.qut.ac.ir

و مراجعه به اپلیکیشن و یا وبسایت طاقچه و خرید نسخه الکترونیکی کتاب اقدام نمایند.

انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر کرد

چهارشنبه بیست و هفتم مهر 1401 ساعت 9:21 ق ظ
 دریافت جایزه دکتر کاظمی آشتیانی توسط عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر احسان حیدریان فروشانی عضو هیأت علمی گروه مهندسی برق کنترل قدرت دانشگاه صنعتی قم موفق به کسب جایزه دکتر کاظمی آشتیانی از بنیاد ملی نخبگان شد.
بنیاد ملی نخبگان با هدف حمایت از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی استادیاران جوان در دانشگاه‌ها، تسهیلات ویژه ای را تحت عنوان جایزه " مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی " در قالب اعتبار پژوهشی و اعتبار تجهیزات به اعضای هیأت علمی که براساس شیوه نامه این جایزه برگزیده می‌شوند، اعطا می‌نماید. این جایزه با هدف حمایت از فعالیت‌های پژوهشی استادیاران جوان به اساتید موفق در زمینه چاپ کتاب، انتشار مقالات علمی و ثبت اختراع اعطا می شود .
 شایان ذکر است اعضای هیأت علمی که موفق به کسب این جایزه می شوند می توانند از امکانات اولیه برای تجهیز فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، اعتبار تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین حمایت از شرکت در دوره‌های آموزش حرفه‌ای و توانمندسازی استفاده کنند.
چاپ مقاله هیات علمی دانشگاه صنعتی قم در IEEE Internet of Things Journal
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم: در سال اخیر از دکتر علی کوهستانی عضو هیأت علمی گروه مخابرات و الکترونیک دانشگاه صنعتی قم ، ۲ مقاله در مجله IEEE Internet of Things Journal با ضریب تأثیر IF=10.24 به چاپ رسیده است.
این مجله بدلیل کاربردی بودن، جزو مجلات تراز اول در حوزه برق و کامپیوتر محسوب می شود. 
دو مقاله دکتر کوهستانی در خصوص پروتکل هایی جهت محرمانه نگهداشتن پیام و مخفی نگه داشتن مخابره می باشد. شایان ذکر است اینترنت اشیاء یک الگوی ارتباطی است که بر اساس آن، تمام اشیاء با فناوری‌های ارتباطی مختلف از طریق اینترنت یا سایر شبکه‌های ارتباطی به یکدیگر متصل شده و یک دنیای بدون دخالت انسان را به ارمغان می آورد.
 
انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: کتاب فرآیندهای موثر در تضمین کیفیت نوشته بوید ال سامرز با ترجمه محمد حبیبی و محمدرضا مرجانی در انتشارات دانشگاه صنعتی قم به چاپ رسیده است.

در این کتاب آمده است در صورتی که با هدف سودآوری، کاهش هزینه، کنترل و بهبود خدمات به کیفیت پرداخته شود، تلاش و اقدامات افراد و شرکت‌ها در زمینه حفظ یک محیط و موقعیت حرفه‌ای بهینه‌سازی می‌شود. انجام بازنگری‌ها و ممیزی‌های مربوط به تضمین کیفیت، باعث حصول اطمینان از انطباق در قراردادهای مشخص و رضایت مشتری برای شرکت‌ها و مؤسسات موفق می‌شود.

ضروری است تا پیش از ارائه محصولاتِ باکیفیت و بااهمیت به داخل یا خارج شرکت‌ها و مؤسسات، سرفصل‌ها و بخش‌های تشریح شده در کتاب فرآیندهای مؤثر در تضمین کیفیت درک و اجرا شوند.

 فصول این کتاب به‌گونه‌ای بیان گردیده تا میزانِ تضمین کیفیتِ داخلی و خارجی برای بازنگری‌ها، ممیزی‌ها و ارزیابی‌های درون‌سازمانی، آموزش ‌دیده و شرایط لازم را برای همکاری در زمینه تضمین کیفیت و انطباقِ الزامات محصول، احراز کنند. بدین ترتیب می‌توان نظارت اثربخشی را در سطح سازمان توسعه داد.

علاقمندان جهت تهیه کتاب "فرآیندهای موثر در تضمین کیفیت" می توانند ازطریق مکاتبه با پست الکترونیکی press@qut.ac.ir،

 تماس با داخلی 162 (اقای شاه قلعه)، مراجعه به سامانه فروش کتاب دانشگاه به آدرس http://digitallib.qut.ac.ir

 مراجعه به اپلیکیشن و یا وبسایت طاقچه و خرید نسخه الکترونیکی کتاب اقدام نمایند.

انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر کرد

چهارشنبه چهارم اسفند 1400 ساعت 4:19 ب ظ
صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 18