امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور پژوهشی

RSS
انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: کتاب فرآیندهای موثر در تضمین کیفیت نوشته بوید ال سامرز با ترجمه محمد حبیبی و محمدرضا مرجانی در انتشارات دانشگاه صنعتی قم به چاپ رسیده است.

در این کتاب آمده است در صورتی که با هدف سودآوری، کاهش هزینه، کنترل و بهبود خدمات به کیفیت پرداخته شود، تلاش و اقدامات افراد و شرکت‌ها در زمینه حفظ یک محیط و موقعیت حرفه‌ای بهینه‌سازی می‌شود. انجام بازنگری‌ها و ممیزی‌های مربوط به تضمین کیفیت، باعث حصول اطمینان از انطباق در قراردادهای مشخص و رضایت مشتری برای شرکت‌ها و مؤسسات موفق می‌شود.

ضروری است تا پیش از ارائه محصولاتِ باکیفیت و بااهمیت به داخل یا خارج شرکت‌ها و مؤسسات، سرفصل‌ها و بخش‌های تشریح شده در کتاب فرآیندهای مؤثر در تضمین کیفیت درک و اجرا شوند.

 فصول این کتاب به‌گونه‌ای بیان گردیده تا میزانِ تضمین کیفیتِ داخلی و خارجی برای بازنگری‌ها، ممیزی‌ها و ارزیابی‌های درون‌سازمانی، آموزش ‌دیده و شرایط لازم را برای همکاری در زمینه تضمین کیفیت و انطباقِ الزامات محصول، احراز کنند. بدین ترتیب می‌توان نظارت اثربخشی را در سطح سازمان توسعه داد.

علاقمندان جهت تهیه کتاب "فرآیندهای موثر در تضمین کیفیت" می توانند ازطریق مکاتبه با پست الکترونیکی press@qut.ac.ir،

 تماس با داخلی 162 (اقای شاه قلعه)، مراجعه به سامانه فروش کتاب دانشگاه به آدرس http://digitallib.qut.ac.ir

 مراجعه به اپلیکیشن و یا وبسایت طاقچه و خرید نسخه الکترونیکی کتاب اقدام نمایند.

انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر کرد

چهارشنبه چهارم اسفند 1400 ساعت 4:19 ب ظ
هیات علمی دانشگاه صنعتی قم، ویراستار کتاب منتشرشده در انتشارات taylor& francis شد
به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه: دکتر احسان حیدریان فروشانی از اعضای هیات علمی گروه مهندسی برق کنترل و قدرت دانشگاه صنعتی قم کتاب flexibility in electric power distribution networks راه ویراستاری کرد . این کتاب در تاریخ جولای سال 2021 توسط انتشارات Taylor & Francis به چاپ رسیده‌است . شایان‌ذکر است از دانشگاه صنعتی قم نیز در این کتاب نام‌برده‌شده است . Taylor & Francis یکی از قدیمی‌ترین ناشران تجاری در جهان و یکی از رهبران ناشران آکادمیک جهان می‌باشد. این انتشارات بیش از 2400 ژورنال پژوهشی داوری شده دارد و بیش از 5000 کتاب جدید در هر سال منتشر می‌کند. بیش از 120,000 عنوان کتاب خاص در بک لیست (Backlist) این انتشارات وجود دارد. هدف انتشارات T&F فراهم کردن اطلاعات با کیفیت بالا و محتوای کارشناسی شده (داوری شده) برای پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی دانشگاه‌ها و کاربران آن‌ها در هر مرحله از کار علمی‌شان است. دفتر مرکزی این انتشارات در فیلادلفیا  (آمریکا) و آکسفورد (انگلستان) است و 20 دفتر در سراسر جهان، از جمله سنگاپور، دهلی‌نو، ملبورن و پکن دارد.

درخشش دانشگاه صنعتی قم در دهمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت کشور
به‌ گزارش روابط‌ عمومی دانشگاه: طرح پژوهشی دکتر جعفر خادم‌زاده یگانه و دکتر محسن نجفی از اساتید هیات علمی گروه پلیمر دانشگاه صنعتی قم به‌ عنوان طرح پژوهشی برتر در دهمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت کشور معرفی شد.
این طرح در خصوص بررسی نرم‌کننده‌های مناسب جهت استفاده در صنعت pvc و پیشنهاد مواد جایگزین نرم‌کننده dop‌ است.
دکتر خادم‌زاده یگانه در خصوص اهمیت این طرح گفت: با توجه به این‌که شهر قم یکی از قطب‌های اصلی کفش و دمپایی در کشور محسوب می شود؛ استفاده درست و کم‌هزینه از pvcیکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صنعتگران استان است.
هیات علمی گروه پلیمر دانشگاه صنعتی قم افزود: دراین‌میان استفاده از نرم‌کننده‌ها بسیار مهم و ضروری است. در حال حاضر dopیکی از پرکاربردترین نرم‌کننده‌ها در صنعت pvcاست .اما مواردی همچون انحصاری بودن مواد اولیه آن و آلایندگی بالای این مواد، صنعتگران را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
دکتر خادم‌زاده یگانه گفت: نرم کننده پیشنهادی در این طرح مشکلات موجود را برای صنعتگران حل کرده است. این طرح پس از تامین بودجه، اجرایی خواهد شد.