امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور پژوهشی

RSS
انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: کتاب "فناوری نانو در گیاهان؛ اصول و روش ها" نوشته چیتارانجان کوله، د.ساکتی کومار، ماریا و. خداکووسکایا با ترجمه خانم دکتر نادیا محمودی خطیر، خانم دکتر زهرا ناظم بکایی و خانم دکتر خدیجه کیارستمی اعضای محترم هیات علمی دانشگاه الزهرا به چاپ رسیده است.
کتاب حاضر مفاهیم نانو تکنولوژی را در علوم گیاهی، به ویژه قابلیت آن را برای بهبود سیستم های غذایی و کشاورزی مورد بررسی قرار داده است. فرایند بهبود از طریق رویکردهای خلاقانه سازگار با محیط زیست انجام می شود و در نتیجه افزایش بهره وری گیاهان را در پی دارد. موضوعات کتاب شامل جنبه های مختلف نانو مواد از جمله خواص بیوفیزیکی و بیوشیمیایی، روش های درمان، تشخیص و کمی سازی، روش های کمی سازی جذب نانومواد و انتقال و تجمع آنها در گیاهان است.

علاقمندان جهت تهیه کتاب "فناوری نانو در گیاهان؛ اصول و روش ها" می توانند ازطریق مکاتبه با پست الکترونیکی press@qut.ac.ir،

 تماس با داخلی 162 (اقای شاه قلعه)، مراجعه به سامانه فروش کتاب دانشگاه به آدرس http://digitallib.qut.ac.ir

و مراجعه به اپلیکیشن و یا وبسایت طاقچه و خرید نسخه الکترونیکی کتاب اقدام نمایند.

انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر کرد

چهارشنبه بیست و هفتم مهر 1401 ساعت 9:21 ق ظ
 دریافت جایزه دکتر کاظمی آشتیانی توسط عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر احسان حیدریان فروشانی عضو هیأت علمی گروه مهندسی برق کنترل قدرت دانشگاه صنعتی قم موفق به کسب جایزه دکتر کاظمی آشتیانی از بنیاد ملی نخبگان شد.
بنیاد ملی نخبگان با هدف حمایت از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی استادیاران جوان در دانشگاه‌ها، تسهیلات ویژه ای را تحت عنوان جایزه " مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی " در قالب اعتبار پژوهشی و اعتبار تجهیزات به اعضای هیأت علمی که براساس شیوه نامه این جایزه برگزیده می‌شوند، اعطا می‌نماید. این جایزه با هدف حمایت از فعالیت‌های پژوهشی استادیاران جوان به اساتید موفق در زمینه چاپ کتاب، انتشار مقالات علمی و ثبت اختراع اعطا می شود .
 شایان ذکر است اعضای هیأت علمی که موفق به کسب این جایزه می شوند می توانند از امکانات اولیه برای تجهیز فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، اعتبار تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین حمایت از شرکت در دوره‌های آموزش حرفه‌ای و توانمندسازی استفاده کنند.
چاپ مقاله هیات علمی دانشگاه صنعتی قم در IEEE Internet of Things Journal
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم: در سال اخیر از دکتر علی کوهستانی عضو هیأت علمی گروه مخابرات و الکترونیک دانشگاه صنعتی قم ، ۲ مقاله در مجله IEEE Internet of Things Journal با ضریب تأثیر IF=10.24 به چاپ رسیده است.
این مجله بدلیل کاربردی بودن، جزو مجلات تراز اول در حوزه برق و کامپیوتر محسوب می شود. 
دو مقاله دکتر کوهستانی در خصوص پروتکل هایی جهت محرمانه نگهداشتن پیام و مخفی نگه داشتن مخابره می باشد. شایان ذکر است اینترنت اشیاء یک الگوی ارتباطی است که بر اساس آن، تمام اشیاء با فناوری‌های ارتباطی مختلف از طریق اینترنت یا سایر شبکه‌های ارتباطی به یکدیگر متصل شده و یک دنیای بدون دخالت انسان را به ارمغان می آورد.