امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

حال و هوای دانشگاه صنعتی قم به مناسبت اعیاد شعبانیه

سه شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1395 ساعت 3:30 ب ظ
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به مناسبت اعیاد شعبانیه علاوه بر فضا سازی محوطه دانشگاه و برگزاری مولودی خوانی بعد از نماز ظهر و عصر در نمازخانه دانشگاه، مراسم جشنی در سالن همایش های شهید آخوندی به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه:  به مناسبت اعیاد شعبانیه علاوه بر فضا سازی محوطه دانشگاه و برگزاری مولودی خوانی بعد از نماز ظهر و عصر در نمازخانه دانشگاه، مراسم جشنی در سالن همایش های شهید آخوندی به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم خانم سوزان اوبری مستبصر آمریکایی که برای رسیدن به اسلام حقیقی از همه زندگی و حتی خانواده خود گذشته است ، نحوه مسلمان شدنش را توضیح داد.
سوزان اوبری گفت: بنده در یک خانواده کاتولیک و در ایالت کالیفرنیای آمریکا به دنیا آمده و بزرگ شدم و مدرک دکترای فیزیوتراپی خود را از آمریکا دریافت نمودم. به عنوان یک مسیحی مطالعات مذهبی بسیاری داشتم تا اینکه برادرم مسلمان شد و من سؤالاتم را از ایشان در مورد دین اسلام پرسیدم،  وی آیاتی که در مورد حضرت مسیح ، حضرت موسی و حجاب بود را برایم گفت. این آیات بسیار جالب و جدید بودند؛ تحت تاثیر برادرم مسلمان شدم و پدر و مادرم که بنده را در یک محیط باز پرورش داده بودند، مخالفتی با این قضیه نکردند و من توانستم مطالعاتم را در مورد اسلام به راحتی ادامه بدهم .
وی دلیل انتخاب ایران را  برای زندگی اش این‌گونه توصیف کرد: این سؤال شما مثل این است که من از شما ایرانی‌ها بپرسم چرا انقلاب کردید؟ الحمدالله انقلاب ایران بر کشورهای دیگر و حتی آمریکا نیز تأثیر گذاشته است و من هم متأثر از انقلاب شما به ایران آمدم. وقتی که شما انقلاب کردید همه ما امیدوار شدیم.
اوبری در ادامه سخنانش افزود: روزهای اول، زندگی به سبک اسلامی برای من نامأنوس و سخت بود ولی چون در من میل رسیدن به قله وجود داشت سعی و تلاش فراوانی کردم و توانستم به اینجا برسم. اما این را هم بگویم که قبل از اسلام مطالعاتی در مورد یهودیت داشتم و سپس با زرتشت و ایران آشنا شدم و بعد به ایران آمدم و این آغاز کنجکاوی بیشتر بنده نسبت به اسلام و خدا شد.
 وی درادامه به وضعیت کنونی اقامت و فعالیت‌اش در ایران اشاره کرد و افزود: امروز من مدرس زبان انگلیسی به روش اسلامی و با توجه به ارزش‌های اسلامی هستم و درسم را با صلوات شروع کرده و به پایان می‌رسانم و در خلال درس از ارزش‌ها  نیز سخن می‌گویم.
اوبری در مورد حجابش گفت :  لباس من شبیه حضرت مریم است که  با استفتاء از دفتر مقام معظم رهبری نوع پوشش خود را این گونه انتخاب کرده ام و در آمریکا به دلیل اینکه نوع پوشش  بنده شبیه لباس حضرت مریم است، مشکل چندانی نداشتم.
وی در این بخش از سخنان خود تصریح کرد: قبل از آمدنم به ایران هم در آمریکا حجاب داشتم و در آنجا گاه از سوی نژادپرستان اذیت می‌شدم. شیوه حجاب فعلی بنده متعلق به حضرت مریم بوده است و به همین خاطر عده‌ای از مردم آمریکا نسبت به آن حس خوبی دارند. به طور کلی در مورد حجاب در آمریکا هم باید گفت که همه نوع عکس العملی در آمریکا وجود دارد و عده بسیاری با کنجکاوی به حجاب زنان مسلمان نگاه می‌کنند و البته اذیت و آزار به نسبت کم است همچنین بحث اصلی در آنجا کنجکاوی زیاد مردم نسبت به این حجاب و دلایل آن است.
برگزاری مسابقه طنز و تقدیر از فعالان برپایی نماز جماعت از دیگر بخش های این مراسم بوده است.
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود