امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

RSS
دومین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه صنعتی قم با موضوع تعلیم و تربیت اسلامی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : دومین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید با موضوع تعلیم و تربیت اسلامی با حضور بیش از 40 نفر از اعضا هیئت علمی دانشگاه در تاریخ 94/3/17 الی 94/3/19 در مشهد اردهال برگزار شد.
در افتتاحیه این مراسم جناب حجت الاسلام والمسلمین آخوندزاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم ضمن خیر مقدم به اساتید، برگزاری چنین دوره هایی را در موفقیت اساتید جهت تاثیر هر چه بیشتر بر دانشجویان را مثبت ارزیابی کرد و تشکیل چنین دوره هایی را در بهره گیری اساتید از فرامین مقدس اسلام و به کارگیری آن در کلاسهای درس را باعث ارتقای کاری اساتید دانست.
استاد بناری، از اساتید مدعو این دوره در ابتدای بحث به تعریف تربیت اسلامی اشاره کرد و افزود: فعالیت هدفمند و دوسویه میان مربی و متربی باید براساس جهان‌بینی و نظام ارزشی اسلام باشد .
وی در تمایز بین تربیت در مکتب اسلامی و تربیت در سایر مکاتب 6 مورد را مهم و اساسی برشمرد که به شرح ذیل می باشد. : 1- در نگاه به هستی با دیگر مکاتب متفاوت است، 2-خداوند کانون تربیت اسلامی است،3-در نگاه به انسان با دیگر مکاتب تفاوت دارد،4منابع تربیت اسلامی منحصر به عقل و تجربه نیست و از منبع وحی و سنت پیامبر و اهل بیت (علیهم السلام) بهره می گیرد، 5- مبانی و اصول ثابتی دارد که همین باعث ایجاد اطمینان می شود . 6- از عوامل فرامادی مثل امداد های الهی بهره می گیرد و به موانع غیر مادی مثل شیطان نیز توجه دارد.
استاد بناری در ادامه به نقش تربیتی استاد (برنامه درسی پنهان استاد در نظام آموزشی)، اصول تربیت اسلامی و روشهای تربیت اسلامی اشاره کرد و معرفی الگو، تقویت روحیه خود باوری و انگیزه را از مهم ترین عوامل تعامل هر چه بهتر استاد و دانشجو دانست.
دکتر خوشنویسان سرپرست دانشگاه صنعتی قم نیز با حضور در بین اساتید از برگزاری چنین برنامه هایی اظهار خرسندی نمود وبیان داشت: باید تلاش کنیم تا زحمات ما با تاثیرگذاری مثبت روی دانشجویان به نتیجه برسد. اکنون که به لطف خدا در دانشگاه شاهد فضایی کاملاً صمیمی بین اساتید و مسئولین هستیم ، امید است با تلاش و همت مسئولین دانشگاه و همکاری کلیه اساتید شاهد پیشرفت دانشگاه باشیم .
این مراسم با پاسخگویی به سوالات اساتید و بحث و تبادل نظر ایشان و نیز اهدای بسته های فرهنگی به پایان رسید.
شایان ذکر است: با توجه به حضور خانواده های اساتید، برای همسران و فرزندان اساتید نیز کلاسها و برنامه های مفیدی از جمله مسابقات ورزشی و کلاسهای معرفتی برگزار گردید.
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود