امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

به مناسبت یوم الله 9 دی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

شنبه سیزدهم دی 1393 ساعت 2:44 ب ظ
به مناسبت یوم الله 9 دی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همایش 9 دی با حضور دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه، اعضای هیات علمی ،کارمندان و دانشجویان به همت مدیریت فرهنگی در سالن همایش های شهید آخوندی از ساعت 14/30 الی 16 برگزار شد.
در این همایش حجت السلام والمسلمین امیدیان مدیر فرهنگی ،با توجه به تقارن روز 9 دی و به امامت رسیدن حضرت ولی عصر (عج) به نحوه و چرایی غیبت کبری و صغرا پرداخت و نقش ولی فقیه را در این دوره بسیار مهم تلقی نمود. وی افزود: بیان زمانی که فتنه سال 88 رخ داد و همه دنیا به میدان آمدند تا به این قضیه دامن بزنند ،ورود بهنگام ولایت فقیه و بصیرت و اعتقاد مردم به ایشان بود که این حماسه را در دفتر درخشان انقلاب اسلامی ثبت کرد.
سپس حجت الاسلام و المسلمین آخوندزاده نماینده نهاد مقام معظم رهبری (مد ظله) با اشاره به حضور پر شور آحاد مردم در انتخابات سال 88 افزود: ما هنوز مست غرور حضور مردم در انتخابات بودیم و دنیا انگشت به دهان این حضور که این قائله به پا شد. امروز انگشت دشمن به سمت ایران تنها نیست بلکه هدف تمام کشورهای اسلامی و تفرقه بین مسلمانان جهان است ولی مردم ایران با قدرت مذهب و دین، توطئه های دشمنان را پشت سرمی گذارند که نمونه عینی آن فتنه سال 88 و جواب کوبنده مردم به دستور ولی فقیه مسلمین در روز 9 دی بود.
وی افزود: یادآوری های قرآن برای تدبر و تجربه است. ما با تدبر در آیات قرآن و طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله) با افزایش بصیرت در مقابل هر گونه انحراف و بی بصیرتی خواهیم ایستاد.
در ادامه همایش، دکتر آخوندی و حجت الاسلام و المسلمین امیدیان مدیر محترم فرهنگی از جشنواره بین المللی امام رضا (ع) رونمایی کردند این جشنواره با میزبانی 15 دانشگاه از سراسر کشور میزبان برگزار خواهد شده که دانشگاه صنعتی قم نیز متولی برگزاری جشنواره ای با عنوان از حریم فاطمی تا حریم رضوی می باشد.
در پایان نیز مراسم قرعه کشی مسابقه حماسه 9 دی توسط جناب آقای دکتر آخوندی انجام و به 5 نفر از برندگان هدایایی به رسم یادبود اهدا گردید.


 

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود