امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

RSS
سالروز  ورود حضرت معصومه(س) به قم
قدم به سینه این خاک می گذاری تو
بهار می شود این جا اگر بباری تو
23ربیع الاول سالروز ورود کریمه اهل بیت ، شفیعه روز جزاء ، حضرت فاطمه معصومه به شهر مقدس قم می باشد. فرشته‌ها از عرش به فرش آمده‌اند تا دختر موسی بن جعفر را بدرقه کنند، صدای زنگوله شتران سکوت کویر را می‌شکند، نوید می‌دهد که فاصله‌‌ها در حال کاهش است تا قدومش را بر چشمان مردم قم جای دهداو از مدینه عازم خراسان است، به امید دیدار ولی زمانش،‌ پستی‌ها و بلندی‌های راه برابرش همواره می‌شود، این نهال امید چشم دلش را سبز نگاه می‌دارد و بر غم غربت برادر مرهمی است.سالروز ورودش به شهر قم گرامی باد.
                                     مدیریت فرهنگی و اجتماعی

سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم

شنبه بیست و هفتم دی 1393 ساعت 3:47 ب ظ
هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران
مدیریت فرهنگی و هنری دانشگاه از کانون ها و گروه های تئاتر جهت شرکت در هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران ثبت نام بعمل می آورد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران

شنبه بیست و هفتم دی 1393 ساعت 12:47 ق ظ
چهارمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
«چهارمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با هدف واکاوی علل و عوامل بنیادین موثر در فرایند پیشرفت ایران در گستره “زمان گذشته، حال و آِینده”
زمان برگزاری ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴
مهلت دریافت مقالات: 15 بهمن ماه 1393- ویژه دانشگاه صنعتی به همت  انجمن نخبگان
لطفاً جهت اطلاعات بیشتر به سایت Nokhbeganqut.ir یا دفتر  انجمن نخبگان مراجعه فرمایید.»

چهارمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

یکشنبه چهاردهم دی 1393 ساعت 2:13 ب ظ
به مناسبت یوم الله 9 دی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همایش 9 دی با حضور دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه، اعضای هیات علمی ،کارمندان و دانشجویان به همت مدیریت فرهنگی در سالن همایش های شهید آخوندی از ساعت 14/30 الی 16 برگزار شد.
در این همایش حجت السلام والمسلمین امیدیان مدیر فرهنگی ،با توجه به تقارن روز 9 دی و به امامت رسیدن حضرت ولی عصر (عج) به نحوه و چرایی غیبت کبری و صغرا پرداخت و نقش ولی فقیه را در این دوره بسیار مهم تلقی نمود. وی افزود: بیان زمانی که فتنه سال 88 رخ داد و همه دنیا به میدان آمدند تا به این قضیه دامن بزنند ،ورود بهنگام ولایت فقیه و بصیرت و اعتقاد مردم به ایشان بود که این حماسه را در دفتر درخشان انقلاب اسلامی ثبت کرد.
سپس حجت الاسلام و المسلمین آخوندزاده نماینده نهاد مقام معظم رهبری (مد ظله) با اشاره به حضور پر شور آحاد مردم در انتخابات سال 88 افزود: ما هنوز مست غرور حضور مردم در انتخابات بودیم و دنیا انگشت به دهان این حضور که این قائله به پا شد. امروز انگشت دشمن به سمت ایران تنها نیست بلکه هدف تمام کشورهای اسلامی و تفرقه بین مسلمانان جهان است ولی مردم ایران با قدرت مذهب و دین، توطئه های دشمنان را پشت سرمی گذارند که نمونه عینی آن فتنه سال 88 و جواب کوبنده مردم به دستور ولی فقیه مسلمین در روز 9 دی بود.
وی افزود: یادآوری های قرآن برای تدبر و تجربه است. ما با تدبر در آیات قرآن و طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله) با افزایش بصیرت در مقابل هر گونه انحراف و بی بصیرتی خواهیم ایستاد.
در ادامه همایش، دکتر آخوندی و حجت الاسلام و المسلمین امیدیان مدیر محترم فرهنگی از جشنواره بین المللی امام رضا (ع) رونمایی کردند این جشنواره با میزبانی 15 دانشگاه از سراسر کشور میزبان برگزار خواهد شده که دانشگاه صنعتی قم نیز متولی برگزاری جشنواره ای با عنوان از حریم فاطمی تا حریم رضوی می باشد.
در پایان نیز مراسم قرعه کشی مسابقه حماسه 9 دی توسط جناب آقای دکتر آخوندی انجام و به 5 نفر از برندگان هدایایی به رسم یادبود اهدا گردید.


 

پیاده روی طریق رضوی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با شهادت امام رضا(ع) همایش پیاده روی «طریق رضوی» با حضور بیش از 1000 دانشجو از سراسر کشور از شهر نیشابور به سمت حرم رضوی در روز شنبه 29 آذر ماه مصادف با 27 صفر برای اولین بار در کشور و با الگو گیری از پیاده روی نجف تا کربلا در اربعین حسینی با حضور و همراهی معاون محترم فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم جناب آقای دکتر هاشمی برگزار گردید، که به همت مدیریت فرهنگی دانشگاه تعدادی از دانشجویان دختر دانشگاه صنعتی قم توفیق حضور در این همایش را داشتند.
به علت برودت هوا پیاده روی از سه روز به یک روز کاهش یافت و با هماهنگی های صورت گرفته از جانب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تمامی امکانات رفاهی در طول مسیر پیاده روی برای کلیه دانشجویان فراهم گردید.
شایان ذکر است کلیه هزینه های این سفر برعهده تولیت آستان مقدس رضوی بوده است و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به استثنای سایر دانشگاه ها، یک وعده غذایی را مهمان زائر سرای مخصوص ایشان بودند.



پیاده روی طریق رضوی

یکشنبه هفتم دی 1393 ساعت 1:51 ب ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود