امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

RSS
 مسابقه سدوكو

برای اولین بار در استان قم به مناسبت دهه ریاضات انجام شد

به نقل از روابط عمومی دانشگاه اولین دوره مسابقات سدوكوی دانشجویی استان قم به همت انجمن علمی مهندسی عمران دانشگاه صنعتی قم با حضور بیش از صد نفر از دانشجویان دانشگاه های قم روز دوشنبه 91/8/8 در خیابان شهید زین الدین دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.

این مسابقه با بیش از صد جدول سدوكو در قالب یك بنر 52 متری در خیابان شهید زین الدین دانشگاه برگزار شد.هر كدام از شركت كنندگان به صورت انفرادی در مدت7 دقیقه با حضور 25 داور می بایست جدول مربوطه را تكمیل می كردند.

پس از تصحیح جداول، توسط انجمن علمی مهندسی عمران، به 5 نفر از برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

مسابقه سدوكو

سه شنبه شانزدهم آبان 1391 ساعت 0:0 ق ظ
مسابقه درسهایی از قرآن

کانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتی قم در نظر دارد جهت ارتقاء سطح معنوی و قرآنی دانشگاه، مسابقه درس­هایی از قرآن را برگزار نماید.

علاقه­مندان جهت ثبت نام و دریافت جزوه مسابقه می­توانند به امور فرهنگی و یا به وبلاگ کانون به آدرس زیر مراجعه نمایند.

www.qut-quran.blogfa.com

مسابقه درسهایی از قرآن

دوشنبه هشتم آبان 1391 ساعت 0:0 ق ظ
جشن سالروز ازدواج حضرت زهرا(ع) و حضرت علی (ع)

(به مناسبت سالروز ازدواج حضرت زهرا(ع) و حضرت علی (ع) برگزار شد)

 به نقل از روابط عمومی دانشگاه :همایش ازدواج آسان با حضور حجت السلام والمسلمین صادقی از كارشناسان امور خانواده و تعداد زیادی از دانشجویان به همت جامعه اسلامی دانشگاه در روزهای شنبه و یكشنبه 29 و 30 مهر ماه در سالن آمفی تئاتر برگزار شد.

حجت السلام والمسلمین صادقی با اشاره به حدیثی از پیامبر اكرم كه می فرمایند: هیچ چیزی نزد خداوند محبوبتر از ازدواج نیست به مواردی چون فرهنگ ازدواج،نحوه انتخاب همسر،ازدواج آسان،آگاهانه و بهنگام پرداختند.

وی بزرگترین مشكل ازدواج های این دوره را عدم شناخت ویژگی های درونی و تفاوت دیدگاه زن و مرد دانست. وی بیان كرد: ازبزرگترین شگفتی های آفرینش همین تفاوت است.بیولوژیست ها و دانشمندان به این نتیجه رسیده اند كه حتی در پاره ای از صفات اصلی به صورت ذاتی زن و مرد با هم متفاوت اند.

این همایش دو روزه با پاسخگویی به پرسش های دانشجویان به پایان رسید.

.

جشن سالروز ازدواج حضرت زهرا(ع) و حضرت علی (ع)

یکشنبه هفتم آبان 1391 ساعت 0:0 ق ظ
از تفكر مثبت تا كنترل خشم

(از تفكر مثبت تا كنترل خشم)

به نقل از روابط عمومی دانشگاه همایش بهداشت روان به همت مدیریت فرهنگی و امور بانوان دانشگاه با حضور جناب آقای مهندس یاری مشاور نیروی انتظامی استان و خانم دكتر جعفری متخصص اعصاب و روان و تعداد زیادی از دانشجویان روز دوشنبه 91/8/1 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد.

در این همایش به محورهایی چون توانمند سازی اجتماعی،مبارزه با افسردگی كنترل خشم و مدیریت آن پرداخته شد.

 در ابتدا آقای مهندس یاری با بیان اینكه تغییر دیدگاه افراد موجب تغییر زندگی آنها می شود،ادامه داد،برای رسیدن به موفقیت اولین قدم هدفمند بودن ،دومین قدم خواستن و سوم0ین قدم كه بسیار هم مهم می باشد ،داشتن دیدی مثبت است كه مانند یك كاتالیزور عمل می كند و شما را زودتر به هدفتان می رساند.

در ادامه خانم دكتر جعفری به بیان توضیحاتی راجع به خشم پرداختند.وی خشم را جنبه ای طبیعی در وجود همه انسان ها دانست،كه موجب تخلیه روحی و روانی می شود. وی ابرازخشم را یكی ازجنبه های جلوگیری از افسردگی و سرخوردگی معرفی كرد.اما در این بین نحوه مدیریت خشم عاملی بسیار مهم است.

این همایش با سوالات دانشجویان از كارشناسان مربوطه به پایان رسید.

از تفكر مثبت تا كنترل خشم

شنبه ششم آبان 1391 ساعت 0:0 ق ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود