امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور دانشجویی

بازدید معاونت محترم دانشجویی از خوابگاه خودگردان امام جواد(ع)

پنجشنبه پنجم اردیبهشت 1392 ساعت 0:0 ق ظ
روز سه شنبه مورخ 92/1/27 با حضور معاونت محترم دانشجویی جناب آقای دکتر قنبری،مدیر کل امور دانشجویی جناب آقای دکتر راستی،مسئول اداره امور خوابگاه های برادران آقای اصغری و مسئول مرکز مشاورهآقای نصیری از ساعت 21 لغایت 24:30 بازدیدی از خوابگاه خودگردان امام جواد(ع) انجام شد.

گزارش بازدید معاونت محترم دانشجویی از خوابگاه خودگردان امام جواد(ع)

روز سه شنبه مورخ 92/1/27 با حضور معاونت محترم دانشجویی جناب آقای دکتر قنبری،مدیر کل امور دانشجویی جناب آقای دکتر راستی،مسئول اداره امور خوابگاه های برادران آقای اصغری و مسئول مرکز مشاورهآقای نصیری از ساعت 21 لغایت 24:30 بازدیدی از خوابگاه خودگردان امام جواد(ع) انجام شد.

خلاصه ی صحبت های معاونت محترم دانشجویی در این بازدید:

آقای دکتر قنبری پس از بازدید از کل خوابگاه و حضور در چند تا از اتاق ها، جهت دیدار با عموم دانشجویان و آشنایی با مشکلات و شنیدن نظرات آنان در سالن مطالعه این خوابگاه حضور بهم رساندند. اهم موضوعات بیان شده به شرح زیر است:

-مطلوب هر دانشجویی خانه خویش است. دلیل اسکان اضافه بر ظرفیت خوابگاه امام جواد(ع)این است که تعدادی بیش از50 نفراز دانشجویان متقاضی خوابگاه ساکن شهر هایی  غیر از تهران بودند به همین دلیل اجبار به اسکان این تعداد از دانشجویان احساس می شد.

- وضعیت فعلی خوابگاه امام جواد (ع) نسبت به وضعیت قبل(علی الخصوص اوایل سال تحصیلی 91-90) که به تازگی قرار داد بسته شده بود مناسب تر شده است. ولی خود نیز واقف به این مسئله هستیم که خوابگاه فعلی استاندارد یک خوابگاه مطلوب را ندارد و در تلاش هستیم تا وضعیت مطلوب تری در همه خوابگاه ها ایجاد شو..

- با وجود کسری بودجه تلویزیون و گیرنده دیجیتال ازبودجه سال 91 تهیه شد.

- در خصوص افرادی که مخل آسایش سایر ساکنین هستند(به لحاظ عدم رعایت شئونات دانشجویی و چه به لحاظ عدم رعایت نظافت)گزارش لازم ابتدا به سرپرستی خوابگاه و در صورت برطرف نشدن، با مسولان ذیربط بالاتر ارسال گردد.

- در خصوص نظافت آشپزخانه ها و سایر اماکن عمومی خوابگاه لازم است خود دانشجویان نیز رعایت لازم را انجام دهند. مثلاً در خصوص ظرف های نشسته یا لباس های گذاشته شده در حمام و ... زیرا همه ی مسائل مربوط به نظافت خوابگاه را نمی توان از مسولان و افراد دیگر انتظار داشت و خود هیچ رعایتی را لحاظ ننمایند.

-لازم است روی موکت ها با کفش یا دمپایی رفت وآمد نشود زیرا موکت های سالن و راهرو ها برای جلوگیری از نفوذ گرد و خاک به داخل سوئیت دانشجویان گذارده شده و اگر رعایت نگردد باعث آلودگی های بعدی می گردد.

- تلاش برای بدست آوردن خوابگاهی مناسب تر با وضعیت بهتر

-  به لحاظ کمبود های موجود و موضوع عدم مناسب بودن خوابگاه را نمی توان بهانه ای برای عدم رعایت نظافت و مقررات قرار داد.

 

خلاصه ی صحبت های دکتر راستی در این بازدید:

وضع خوابگاه های برادران موجب رضایت مسئولین نیست تلاش جدی برای پیدا کردن مکانی مناسب در حال انجام وپیگری می باشد.

_ سعی کنید از این دوران کمال استفاده را بنمایید، زیرا دوران دانشجویی در مقطع کارشناسی از بهترین د.وران های زندگی دانشجویی است.

_ خوب است دانشجویان در مکانی در خوابگاه از داشته ها و تجربیات یکدیگر استفاده نمایند. برای مثال آموزش نرم افزار به سایر دانشجویان خوابگاه.

_ در ادامه سؤالی در خصوص علت عقد اجاره ی مجدد این خوابگاه از طرف دانشجویان مطرح گردید که آقای اصغری جوابی به شرح زیر ارائه نمودند:

علت عقد قرارداد مجدد با خوابگاه امام جواد(ع) به دلیل اجباری بود که احساس می شد. زیرا از میان 130 نفر متقاضی خوابگاه از دانشجویان ورودی 91 ، بیش از 50 نفر ساکن استانهایی غیر از استان تهران و البرز بودند و احساس وظیفه باعث شد تا به دنبال اسکان این دانشجویان باشیم. از طرفی دانشجویان متقاضی خوابگاه ورودی سال های 90-87هم نزدیک به 50 نفر بودند در حالی که دانشجویان خوابگاهی فارغ التحصیل تا آن زمان نزدیک به 8 نفر بودند و در ضمن 8 سوئیت از مجموعه سوییت های خوابگاه امام رضا(ع) (واقع در دانشگاه) که ظرفیت اسکان 58 نفررا داشت، نیز از تحت اختیار اداره خوابگاه ها خارج  و تحویل قسمت اداری گردیده بود.

در این بازدید مقرر شد:

  1. تلویزیون LCD و آنتن دیجیتال به زودی (در هفته جاری) به خوابگاه تحویل داده شود.
  2. نور اتاق ها کم بود. (یک لامپ 60 وات اضافه شود.)
  3. جاروبرقی تعمیر شود.
  4. داخل حمام ها هر هفته یکبار ضد عفونی شود.
  5. فلاش تانکهاتعمیر شوند.
  6. بخاری ها جمع آوری و در سالن مطالعه روی هم چیده شوند.
  7. کازیو حمام(جا شامپو وصابون) خریداری شود.
  8. پشه کش برقی بزرگ درخواست داده شود.
  9. فن تهویه ی هوای آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی پیگیری و خریداری شود.

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود