امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور فرهنگی

RSS
کانون دانشجویی هلال احمر برگزار کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همایش آشنایی با فعالیت های کانون دانشجویی هلال احمر با حضور مهندس قادری معاون امور جوانان سازمان هلال احمر استان، روز یکشنبه 93/12/10 در سالن همایش های شهید آخوندی برگزار شد.
در این همایش مهندس قادری ضمن اشاره به اهداف این کانون به برنامه های آتی کانون هلال احمر در دانشگاه ها پرداخت. وی افزود: از جمله برنامه های سال آتی ،انجام فعالیت های بشر دوستانه، برگزاری دوره های امداد و نجات به منظورآشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با نحوه صحیح امداد رسانی به مصدومین و حادثه دیده ها در موقعیت ها و شرایط خاص، برگزاری مسابقات ورزشی، اردوهای یک روزه و چند روزه خواهد بود.

کانون دانشجویی هلال احمر برگزار کرد

چهارشنبه سیزدهم اسفند 1393 ساعت 12:57 ق ظ
داننشگاه صنعتی قم مقام نخست را کسب کرد
به نقل از روابط عمومی دانشگاه: دانشگاه صنعتی قم با حضور آقایان صدیق، کارشناس فرهنگی، سهیل باقریان و سید فاضل سلیمانی در اولین جشنواره نشریات دانشجویی منطقه 4 که از 26 الی 29 بهمن ماه در اصفهان با رقابت 14 دانشگاه برگزار گردید موفق به کسب مقام نخست در قسمت مدیریت نشریات گردید.
همچنین در قسمت غرفه آرایی با رعایت مواردی چون جذابیت بخشی،ارتباط با مخاطب و ابداع موفق به کسب مقام سوم شدند.

داننشگاه صنعتی قم مقام نخست را کسب کرد

چهارشنبه سیزدهم اسفند 1393 ساعت 11:30 ق ظ
مراسم روز مهندس در دانشگاه صنعتی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی : مراسم روز مهندس با حضور مسئولین دانشگاه، اساتید، مهندس خان احمد لو رئیس سازمان نظام مهندسی، مهندس کاظمیان و مهندس بصیرنیا از فعالان اقتصادی استان به همت انجمن علمی عمران و همکاری شرکت نانو بتن و گروه تخصصی ساباط 5 اسفند ماه از ساعت 14 الی 17 در سالن همایش های شهید آخوندی برگزار شد.
دراین همایش حجت السلام والمسلمین امیدیان ضمن اشاره به سالروز ولادت خواجه نصیرالدین طوسی افزود: دانشجویان و مهندسان امروز باید به خود ببالند چرا که گذشتگانی چون ابن خلدون،فارابی، خوارزمی، ابو علی سینا و... را داشته ایم که در دنیا سرآمد بوده اند.
در ادامه مهندس کاظمیان و مهندس بصیر نیا از فعالان اقتصادی استان راجع به نحوه ورود به بازار کار توضیحاتی را ارائه دادند.
همچنین مهندس خان احمدلو رئیس سازمان نظام مهندسی استان ضمن تبریک به مناسبت روز مهندس از پیشرفت های علمی اخیر دانشمندان ایرانی خبر داد . وی خاطر نشان ساخت :ایران در شاخه هایی چون رباتیک، نانو، انرژی هسته ای جز ده کشور اول دنیا محسوب می شود. در این بین شما دانشجویان امروز و مهندسان فردا وظیفه خطیری بر عهده دارید چرا که ایران با وجود جوانان نخبه، ظرفیت و پتانسیل این را دارد که در اکثر علوم خودکفا باشد.
وی افزود: معماران ایرانی چه قبل و چه بعد از اسلام اثار فاخری را به جا گذاشته اند . از جمله تخت جمشید و عالی قاپو، منار جنبان و .... اینها همه نشانگر تمدن غنی ایران زمین است.
در پایان مراسم نیز به گروه های برتر اولین مسابقه ساخت بتن و همچنین به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) به دانشجویانی که نامشان زینب بود با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به رسم یاد بود تقدیر به عمل آمد.
از جمله دیگر برنامه های این مراسم صندلی داغ ، تواشیح، مسابقه جینگا بوده است.


مراسم روز مهندس در دانشگاه صنعتی برگزار شد

چهارشنبه سیزدهم اسفند 1393 ساعت 10:16 ق ظ
انتصاب
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی برگزاری جلسه ای با حضور دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین آخوندزاده معاون استانی دفتر نهاد مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در دانشگاه صنعتی قم آقای دلیر به عنوان مدیر فرهنگی منصوب شد.
همچنین از زحمات بی دریغ حجت السلام والمسلمین امیدیان مدیر سابق فرهنگی تقدیر و تشکر به عمل آمد.
در انتها حجت السلام والمسلمین امیدیان ضمن آرزوی موفقیت برای آقای دلیر با اهدای لوح به کارشناسان فرهنگی از زحماتشان تقدیر نمود.


انتصاب

چهارشنبه سیزدهم اسفند 1393 ساعت 10:12 ق ظ
دومین مراسم جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه برگزار شد
به نقل از روابط عمومی دانشگاه: دومین مراسم جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم با حضور هیات رئیسه ،اساتید و 78 نفر از دانشجویان رشته های عمران، مکانیک، برق، صنایع و کامپیوتر همراه با خانواده ها به همت مدیریت فرهنگی روز پنج شنبه 93/11/30 در سالن آمفی تئاتر برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حجت السلام والمسلمین امیدیان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم که فرمودند: در سرزمین فارس مردمانی هستند که علم را می آموزند حتی اگر آن علم در ثریا باشد، افزود: امروز دانشمندان این مرز و بوم هستند که به موفقیت های زیادی در حوزه های مختلف از جمله نانو، سلول های بنیادی و.. پرچم افتخار آمیز کشورمان را در جای جای دنیا به اهتزاز در میاورند و اینگونه حدیث پیامبر اکرم را عملی نمودند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین آخوند زاده معاون استانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم ضمن اشاره به خوشحالی والدین افزود: والدین به دلیل مسئولیت خطیر تربیت فرزندان امروز خوشحال تر از فرزندانشان هستند ،چرا که فارغ التحصیلی شما عزیزان بیانگر این است که آنها در تربیت فرزندانشان موفق بوده اند.
همچنین دکتر خوش نویسان معاون آموزش و پژوهش دانشگاه، با اشاره به نقاط قوت و ضعف دانشگاه افزود: با توجه به اینکه دانشگاه صنعتی قم دانشگاهی است در حال توسعه و بنده بعد از چند سال دوباره به جمع خانواده دانشگاه صنعتی قم پیوستم ، به خاطر تمام کاستی ها از شما عذر خواهی می کنم .
دکتر آخوندی موسس و سرپرست دانشگاه ضمن اشاره به چگونگی تاسیس دانشگاه خاطر نشان کرد: سرعت پیشرفت علم برای رشته های فنی و مهندسی یک تهدید محسوب می شود ،زیرا امروز ما روی لبه علم در حال زندگی هستیم و این شیوه زندگی باعث حذف یک سری از رشته ها و تولید رشته های جدید می شود .پس از همین حالا باید آینده پژوهی را مد نظر قرار داد.
وی دانشجویان و اساتید این دانشگاه را که اغلب از دانشگاه های مطرح ایران هستند را سرمایه های دانشگاه تلقی کرد و افزود: با اشاره به اقدامات مهمی چون افزایش اعتبار مالی100 درصدی بودجه دانشگاه و تامین ردیف اعتباری جهت ساخت و ساز ساختمان جدید دانشگاه امیدوارم در آینده ای نه چندان دور با حضورتان در دانشگاه صنعتی قم به عنوان استاد ، سرآمدی این دانشگاه را نظاره گر باشیم.
در پایان پس از اهدا لوح تقدیر و جوایز به نفرات برتر هر یک از رشته ها ،مراسم قرائت سوگند نامه و گرفتن عکس یادگاری انجام شد.
برگزاری مسابقه، تواشیح و دعوت از زوج های دانشجو از جمله دیگر برنامه های این جشن بوده است.
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود