واحد پشتیبانی (سخت افزار و نرم افزار)
با توسعه فناوری اطلاعات و خدمات آن در دانشگاه و افزایش تعداد دستگاههای رایانه اداری و آموزشی و نیاز به پشتیبانی نرمافزاری و سختافزاری دستگاهها و سیستمها، واحد پشتیبانی از سال 1387 به عنوان یك واحد مجزا در مجموعه انفورماتیك با اهداف زیر شروع به كار كرده است:
1- ایجاد یك سازمان نرمافزاری و سختافزای جامع و متمركز در مجموعه.
2- رفع مشكلات سختافزاری و نرمافزاری سیستمها و كاربران در حداقل زمان ممكن.
3- كاهش هزینههای موارد مصرفی و خدمات.
این واحد در مجموعه مركز انفورماتیك وظایف زیر را برعهده دارد:
1- بررسی و رفع مشكلات سختافزاری سیستمها و دستگاههای جانبی.
2- تأمین موارد مصرفی، قطعات سختافزاری و نرمافزارهای عمومی.
3- نظارت بر خرید تجهیزات رایانهای.
4- ارسال سیستمهای غیر قابل تعمیر به بیرون از دانشگاه جهت تعمیر.
5- رفع مشكلات نرمافزاری سیستمها و كاربران از طریق شبكه و به صورت Remote.
6- پاسخگویی به مشكلات سختافزاری و نرمافزاری كاربران.
7- مدیریت مجوزهای كاربران شبكه در تغییرات سختافزاری و نرمافزاری سیستمها.
8- پشتیبانی از سرویس بروزرسانی سیستمعامل و نرمافزارهای كامپیوترهای موجود در شبكه WSUS SERVER .
نحوه و چگونگی ارائه خدمات به كاربران و سیستمهای موجود در بخشهای اداری و آموزشی براساس آییننامه داخلی تدوین شده در مركز انفورماتیك میباشد.