امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور دانشجویی

RSS
بازدید رئیس ، معاونین و مدیران دانشگاه صنعتی قم از خوابگاه مفید پسران
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: درراستای ارتباط تنگاتنگ، مستقیم و بی واسطه مسئولان دانشگاه صنعتی قم با دانشجویان،دکتررضایی نور رئیس،معاونین و مدیران دانشگاه از خوابگاه مفید پسران بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات،پیشنهادات و انتقادات دانشجویان قرار گرفتند.


دراین بازدید دکتررضایی نور ،دانشجویان این دانشگاه را فعال،پویا و هدفمند قلمداد کرد و گفت: روحیه نشاط و شادابی که در بین دانشجویان دانشگاه صنعتی قم وجود دارد ،جوی دوستانه و صمیمی را ایجاد کرده است. همه باید با همکاری و همدلی یکدیگر این روحیه را تقویت کنیم.
وی افزود: کلیه مسئولین دانشگاه جهت بهبود مسائل دانشگاه و رفع مشکلات شما دانشجویان عزیز سعی، تلاش و همت ویژه ای دارند. تغییرات ایجاد شده در این دانشگاه از جمله گسترش فضای آموزشی ، احداث سالن ورزشی شهید شهریاری،افزایش و ارتقای آزمایشگاه ها و کارگاه ها و.... نمونه ای از همت و تلاش بی وقفه مسئولین دانشگاه می باشد. بی شک دغدغه دانشجویان ،دغدغه مسئولین دانشگاه نیزمی باشد.در این بین کمک شما دانشجویان به مسئولین بسیار مهم و اثربخش است.
وقتی مسئولین دانشگاه با تمام جدیت مطالبات و خواسته های شما را پیگیری می کنند و تغییرات مثبتی را به وجود می آورند، اگر شما هم به تغییرات ایجاد شده واکنش مثبت نشان دهید، انگیزه مسئولین مضاعف خواهد شد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم خاطرنشان ساخت: از همه شما دانشجویان می خواهم ما را نقد کنید، البته نقد منصفانه و موثر که باعث سازندگی، رشد و ترقی دانشگاه شود.


در ادامه دانشجویان به بیان مشکلات صنفی و رفاهی خود پرداختند. قطعی و سرعت پایین اینترنت، بالا بودن هزینه خوابگاه ها،پایین بودن تنوع غذایی و کیفیت شام دانشجویی، وجود حشرات موذی در خوابگاه، عدم وجود امکانات ورزشی در خوابگاه،پایین بودن کیفیت آب آشامیدنی از جمله مشکلات خوابگاه مفید پسران بوده است.
دکتر رضایی نور در خصوص مشکلات خوابگاه مذکور گفت: مشکل اینترنت را حتما پیگیری خواهیم کرد ولی به دلیل حل مشکلات زیر ساختی اندکی زمان بر خواهد بود. تنوع غذایی و بهبود کیفیت غذای وعده شام نیز بررسی خواهد شد و از طریق ارتباط دانشجویان با شورای صنفی تغییرات لازم اعمال می شود.حشرات موذی را هم در اسرع وقت با سم پاشی از بین خواهیم برد. همچنین رایزنی های اولیه جهت استفاده اساتید، کارکنان و دانشجویان از استخر دانشگاه قم انجام شده است.
به منظور رفاه حال دانشجویان دکتر رضایی نور از کاهش هزینه های خوابگاه از شش میلیون ریال به پنج میلیون ریال خبر داد و گفت: مبلغ یک میلیون ریال به صورت ما به التفاوت برای ترم آتی دانشجویان ذخیره خواهد شد. در واقع با این میزان کاهش هزینه های خوابگاه، در اصل علیرغم افزایش دو برابری هزینه های عمومی،هزینه های سال جاری با سال گذشته برابری می کند و افزایش نیافته است.
دانشجویان در خصوص مسائل آموزشی ، فرهنگی و... در دانشگاه، نظافت کلاس ها،بهبود فضای فیزیکی کتابخانه شهید مشکوة السادات و سالن مطالعه، بهبود سرمایش و گرمایش کلاس ها، بهبود برنامه سرویس ها، تجهیز کلاس ها و حمایت بیشتر از انجمن های علمی را خواستار شدند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم در خصوص رفع مشکلات مربوط به دانشگاه گفت: تجهیز و بهبود سرمایش و گرمایش کلاس ها در دست اقدام می باشد. همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته از مکان فعلی انفورماتیک به عنوان کلاس استفاده خواهد شد و کلاس های اطراف کتابخانه نیز به سالن مطالعه و کتابخانه اضافه می شود.
وی در مورد حمایت از انجمن های علمی افزود: فضای فیزیکی مربوط به انجمن های علمی گسترش یافته است و دفتر انجمن ها جهت نزدیکی بیشتر دانشجویان به اساتید به دانشکده ها منتقل شده است.
در انتها دانشجویان از زحمات بی دریغ دکتر رضایی نور جهت پیگیری مطالبات و رفع مشکلات آنها و ایجاد تغییرات مثبت در دانشگاه صنعتی قم تشکر و قدردانی کردند . همچنین حمایت همه جانبه خود را در کمک به مسئولین به منظور رفع مشکلات دانشگاه اعلام نمودند.
 
در بازدید رئیس دانشگاه صنعتی قم از خوابگاه دانشجویی پسرانه شهید حججی مطرح شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای ارتباط بی واسطه مسئولین دانشگاه صنعتی قم با دانشجویان و تسریع در حل مشکلات آنها، دکتررضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم و هیات همراه بدون هماهنگی های قبلی از خوابگاه دانشجویی پسرانه شهید حججی بازدید کردند.

دراین بازدید دکتر رضایی نور ضمن بازدید از این خوابگاه طی جلسه ای از نزدیک درجریان مشکلات ،پیشنهادات ، انتقادات و نقطه نظرات دانشجویان قرار گرفت.
همچنین دانشجویان ضمن تشکر ازدکتررضایی نور جهت تغییرات صورت گرفته در دانشگاه از جمله ساخت دانشکده برق و کامپیوتر و تاسیس سالن ورزشی شهید شهریاری ، تفکیک نمازخانه خوابگاه را از سالن مطالعه خواستارشدند.
کاهش فشارآب در طبقات پایین،اختلال در اینترنت ، عدم وجود امکانات ورزشی، شلوغی اتاق ها به دلیل سکونت تعداد زیادی از دانشجویان در یک اتاق از جمله موارد مطرح شده توسط دانشجویان بوده است.
در ادامه دانشجویان به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مسائل صنفی و رفاهی در دانشگاه پرداختند. تردد زیاد دانشجویان در راهروی اصلی دانشگاه ، کمبود و شلوغی سرویس های ایاب و ذهاب شیفت صبح ، شلوغی سالن مطالعه خواهران و برادران در دانشگاه ،کمبود اعضای هیات علمی در رشته مهندسی انرژی، تعلل کارشناسان آموزش در پاسخگویی به دانشجویان، عدم وجود پل هوایی در مقابل درب ورودی دانشگاه ،کمبود امکانات ورزشی در دانشگاه و مشکلات بخش تغذیه از جمله مواردی بود که در بازدید دکتررضایی نور از خوابگاه دانشجویی پسران شهید حججی مطرح شد.
دکتررضایی نور ضمن تشکر از همکاری صمیمانه دانشجویان ،از تلاش و پیگیری همه جانبه مسئولین جهت رفع نواقص و مشکلات مطرح شده خبر داد.
شایان ذکر است این بازدید با اقامه نماز جماعت به پایان رسید.

پیگیری مجدانه ریاست دانشگاه در خصوص رفع مشکلات دانشجویان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص آسیب شناسی مشکلات و اصلاح روندها و رویه های موجود در دانشگاه و همچنین پیگیری مجدانه و بی واسطه جهت رفع مشکلات دانشجویان، دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم روز جمعه ، بدون هماهنگی های قبلی از خوابگاه خواهران آزادگان بازدید کرد.

در این بازدید دکتر رضایی نور بی واسطه در جریان مشکلات، پیشنهادات و انتقادات دانشجویان قرار گرفت.
دانشجویان نیز مشکلات خود را در زمینه های صنفی، رفاهی و آموزشی بیان کردند. از جمله مشکلات دانشجویان کمبود وسایل ایاب و ذهاب در زمان اتمام کلاس های درسی ساعت ۱۷الی ۱۹ عصر ، عدم وجود سالن ورزشی در خوابگاه ، ساعت ورود و خروج دانشجویان به خوابگاه ها، تهویه کلاس های آموزشی، ایرادات موجود در پرتال آموزشی دانشجویان جهت انتخاب واحد، حذف و اضافه و... بوده است.
در پایان رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن قول مساعدت جهت رفع مشکلات و نواقص موجود اظهار داشت: مسئولین دانشگاه صنعتی قم حداکثر تلاش خود را جهت رفع مشکلات موجود در کوتاه ترین زمان ممکن خواهند داشت. همچنین وی همدلی، همکاری و هماهنگی دانشجویان با مسئولین را باعث تسریع در حل مشکلات کنونی دانست و افزود: ان شا الله به حول و قوه الهی و با همکاری شما عزیزان شاهد رفع مشکلات و نواقص موجود خواهیم بود و بنده پیگیر رفع موارد مذکور از مسئولین مربوطه خواهم بود.
شایان ذکر است جهت اطلاع بی واسطه مسئولین دانشگاه از مشکلات و دغدغه های دانشجویان، دکتر رضایی نور از حضور هر چه بیشتر مسئولین در خوابگاه های دانشجویی خبر داد.
 
کمیسیون دانشجویی استان قم در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه :کمیسیون دانشجویی استان قم با حضور جناب آقای هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ، مهندس سیجانی رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت و رؤسا و نمایندگان دانشگاه های قم به میزبانی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در ابتدا دکتر رضایی نور ضمن خیرمقدم به فعالیت های انجام شده در دانشگاه صنعتی قم جهت میزبانی شایسته از دانشجویان در سال تحصیلی جدید پرداخت.
وی گفت: تاسیس دانشکده برق و کامپیوتر که افزایش 30درصدی فضای آموزشی را دربر داشته است، تاسیس سالن ورزشی شهید شهریاری، ساخت کتابخانه شهید مشکوة السادات و تاسیس کارگاه انفورماتیک 2 را از جمله اقدامات انجام شده جهت رفاه حال دانشجویان در آغاز سال تحصیلی جدید بوده است.
همچنین به منظور افزایش روحیه نشاط و همدلی اقدامات اولیه جهت احداث زمین چمن مصنوعی صورت گرفته است.
وی با اشاره به تجهیز همه جانبه ی خوابگاه ها اظهار داشت: با رایزنی های صورت گرفته 30درصد به مجموعه فضای خوابگاهی اضافه شده است و توانستیم برای کلیه ی دانشجویان متقاضی، خوابگاه دانشجویی فراهم نماییم.
رئیس دانشگاه صنعتی قم درخصوص تعداد دانشجویان این دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی قم در23رشته با دوهزار دانشجو و 57 نفر عضو هیات علمی در حال فعالیت می باشد که طی برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال 1400پذیرای 3هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی خواهیم بود. وی افزود: با توجه به گسترش دانشگاه طرح توجیهی زمین کیلومتر 9 دانشگاه آغاز شده است که در همین راستا بنیاد خیرین دانشگاه صنعتی قم را تشکیل داده ایم.
دکتر رضایی نور با اشاره به اهمیت دانشگاه صنعتی قم از مسئولین استانی و کشوری حمایت و مساعدت هرچه بیشتر جهت تخصیص ردیف بودجه عمرانی به منظور ساخت ساختمان جدید دانشکده فنی و مهندسی را خواستار شد.
جناب آقای هاشمی در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: صنعت باید دست نیاز به سوی دانشگاه ها داشته باشد. اگر صنعتی موفق و پیشرو میخواهیم می بایست ارتباط صنعت و دانشگاه را تقویت کنیم.
وی افزود: اساتید مجرب میتوانند حتی در مباحثی چون فرهنگ سازی تبلیغ و بازیابی و... صنعتگران را یاری کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداربا اشاره به نام گذاری سال 1395توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل افزود: سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل همکاری صنعت و دانشگاه ها را می طلبید. بدین منظور باید برنامه ریزی برپایه ی اقتصاد مقاومتی ازسوی دانشگاه ها و اقدام و عمل از سوی صنعت شکل می گرفت.
وی با توجه به حضور اساتید نخبه در دانشگاه ها خاطر نشان ساخت: کمیته صنعت و دانشگاه را باید جدی گرفت.علم از دانشگاه و تجربه از صنعت رشد و شکوفایی اقتصاد را رقم خواهد زد.
در ادامه دکتر راستی مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم در خصوص کمیته ارتباط با صنعت استان گفت: با توجه به تشکیل این کمیته از سال 1396 و واگذاری دبیری آن به رئیس دانشگاه صنعتی قم ، این دانشگاه با اجرای طرح همیار صنعت، برگزاری جلسات در خصوص نحوه تعاملات دانشگاه و صنعت، آماده سازی سایت ارتباط با صنعت در سطحی بالاتر از سایت های مشابه از جمله کاراوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، دانشکار دانشگاه تهران و جاب ویژن دانشگاه صنعتی شریف ، انعقاد تفاهم نامه های پژوهشی با شرکت شهرک های صنعتی استان توانسته است به بخشی از ماموریت های خود در این خصوص جامه عمل پوشاند.
مدیرارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم از تهیه کتابچه صنعتی استان توسط این دانشگاه خبر داد و گفت: در این کتابچه کلیه نیاز های پژوهشی در حوزه صنعت تدوین و گرد آوری شده است که میتواند کمک شایانی به ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه داشته باشد.
مهندس سیجانی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان اعتماد سازی بین دانشگاه و صنعت را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود به منظور ارتباط دوسویه بین صنعت و دانشگاه می بایست جلسات مربوطه در واحد های صنعتی برگزار شود.

وی برخی خوشه های صنعتی بومی استان قم از جمله سوهان پزی، سنگبری، فرش بافی، صنعت کفش و دمپایی را بسیار مهم و درآمدزا دانست.
وی افزود: کارگروه فرهنگی حمایت از تولید در استان تشکیل شده است و دانشگاه ها با ایجاد فرهنگ سازی در زمینه حمایت از کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی می توانند به صنعت و اقتصاد ایران کمک شایانی داشته باشند.
این جلسه با بررسی وضعیت دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید،خوابگاه های دانشجویی ، غذای دانشجویان و... به پایان رسید.

خوابگاه های دانشجویی دانشگاه صنعتی قم آماده پذیرش دانشجویان در سال تحصیلی جدید می باشد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه : خوابگاه های دانشجویی شهید حججی، آزادگان و فرهنگ آماده پذیرش دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در سال تحصیلی جدید می باشد.
طی برنامه ریزی های صورت گرفته کلیه ی خوابگاه ها در تعطیلات تابستان تجهیز و بهسازی شدند. رنگ آمیزی دیوارها،  تعویض موکت ها، تفکیک سالن مطالعه از اتاق تلویزیون، تأسیس سالن ورزشی، اتاق مشاوره و سلامت، توسعه شبکه بی سیم همراه با نصب آنتن ها ی پیشرفته و افزایش باند اینترنت به از جمله فعالیت های صورت گرفته در خوابگاه های دانشجویی جهت رفاه حال دانشجویان در آغاز سال تحصیلی جدید بوده است.

همچنین به منظور افزایش ظرفیت خوابگاه های دانشجویان، خوابگاه آزادگان واقع درمیدان آزادگان به مجموعه خوابگاه های دانشگاه صنعتی قم اضافه شده است. این خوابگاه با پنج طبقه و 121 اتاق آماده اسکان 150 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه صنعتی قم می باشد.
طی تدابیر و بازدیدهای میدانی دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم و دکتر کفایتمند غیور مشاورعالی ریاست دانشگاه از خوابگاه های دانشجویی، مراحل آماده سازی خوابگاه ها جهت اسکان دانشجویان در سال تحصیلی جدید انجام شده است.


شایان ذکر است در حال حاضر ظرفیت خوابگاه های دانشجویی خواهران و برادران دانشگاه صنعتی قم به ترتیب 250 و 376 نفر می باشد که با  اضافه شدن خوابگاه آزادگان ظرفیت خوابگاه های این دانشگاه نسبت به سال گذشته افزایش 30 درصدی داشته است.
 
 
 برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان
قابل توجه دانشجویان محترم متقاضی عضویت در شورای صنفی
دانشجویان واجد شرایط می‌توانند در صورت تمایل به عضویت ، از تاریخ 97/09/14 لغایت 97/09/19با مراجعه به اداره خوابگاه برادران نسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام نمایند . شایان ذکر است اسامی افراد تایید شده پس از بررسی اعلام خواهد شد.
شرایط عمومی داوطلبان عضویت به شرح زیر است:
1- اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی (تکمیل فرم داوطلبی)
2- اشتغال به تحصیل تمام وقت در موسسه محل فعالیت در یکی از مقاطع کارشناسی پیوسته،کارشناسی ارشد و دکترا و گذراندن یک نیمسال برای دانشجویان کارشناسی.
3- نداشتن حکم قطعی محکومیت در کمیته انضباطی.
4- رعایت شئون دانشجویی و اخلاقی.
5- رعایت مفاد آیین نامه و شیوه نامه شورای صنفی دانشجویان.
6- دارا بودن حداقل معدل کل 13 برای دانشجویان کارشناسی و معدل کل 15 برای دانشجویان کارشناسی ارشد.
7- مشروط نبودن نیمسال پیشین و یا نداشتن دو نیمسال مشروطی آموزشی غیر متوالی.
8- عدم عضویت در شورای مرکزی تشکلهای اسلامی دارای مجوز در موسسه.
9- مدت باقی مانده از دوران تحصیل با احتساب ترمی که در آن انتخابات برگزار می شود، کمتر از دو ترم نباشد.
تبصره1: دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی از ابتدای ورود به موسسه امکان شرکت در انتخابات را دارا می‌باشند.
تبصره2: درصورت هرگونه محکومیت قطعی عضو شورای صنفی در شورای انضباطی، عضویت وی لغو می گردد.                    

برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان

یکشنبه دوم دی 1397 ساعت 2:0 ب ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود