امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشکده مهندسی مکانیک

اخذ مجوز پذیرش دانشجو در اولین مقطع کارشناسی ارشد بین رشته ای در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم

یکشنبه بیست و چهارم بهمن 1400 ساعت 12:54 ق ظ
اخذ مجوز پذیرش دانشجو در اولین مقطع کارشناسی ارشد بین رشته ای در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم
طبق موافقت شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی، پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی نانو فناوری-گرایش نانو الکترونیک از ابتدای مهر ماه سال 1401 در دانشگاه صنعتی قم انجام می پذیرد.
در راستای ارتقا سطح فعالیت های علمی و آکادمیک در مقاطع بین رشته ای پرکاربرد در جامعه امروزی و همچنین با پیگیری های مستمر مسئولین دانشگاه، شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی با راه اندازی دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی نانو فناوری-گرایش نانو الکترونیک ذیل گروه فیزیک مهندسی در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم موافقت بعمل آورد.
مفاهیم و محتوای درسی موجود در این رشته بیانگر یکی از بروزترین و پیشروترین دانش­های حال حاضر جهان است .دانشجویان در این رشته به طور کلی با حالت اتمی و مولکولی مواد نیمه هادی و … آشنا شده و از سوی دیگر به فراگیری مکانیک کوانتومی، الکترونیک نوری، ساخت قطعات و ادوات نیمه هادی از جمله انواع دیودها، ترانزیستور­ها، سنسورها ، ادوات نوری یا تولید لیزر ،ابررساناها و … می پردازند.
ضمن تبریک اخذ مجوز رشته مهندسی نانوفناوری-گرایش نانوالکترونیک به جامعه دانشگاهی صنعتی قم، توفیقات روزافزون را برای مجموعه دانشگاه آرزو دارد.
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود