امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار تازه ها

RSS
پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت دعوت از عموم مردم  جهت شرکت در راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر بهرام خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم طی صدور پیامی از تمامی اقشار جامعه در هرچه با شکوه تر برگزار کردن راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد. متن این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
والفجر، ولیال عشر
 فجری دیگر از راه رسید و باز هم ایران اسلامی پر از شور و نشاطی وصف ناشدنی شد. در حالی كه ایران اسلامی در اوج اقتدار با وجود اعمال تحریم های شدید و ناجوانمردانه دشمنان قسم خورده همچنان با صلابت هر چه تمام در دنیا قد علم کرده است.
بی تردید مردم فهیم و بصیر ایران با درک عمیق و درست از مقتضیات زمان ، با اتحاد و همدلی تحت لوای ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)  با حضورگسترده خود در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن ، نقش شایسته خویش را در حمایت از انقلاب اسلامی، به جهانیان نشان خواهند داد.
اینجانب از تمامی دانشجویان، اساتید، فرهیختگان، فرهنگیان، بازاریان و ...دعوت به عمل آورده تا یكبار دیگر با حضور پر شور و حماسی خود  صحنه ای دیگر از وحدت ملی را به تصویر کشیده ، تا بار دیگر با امام راحل و شهدای گرانقدر تجدید میثاق نماییم و دین خود را به انقلاب عزیزمان ادا کنیم.
نایب قهرمانی تیم فوتسال دانشگاه صنعتی قم در اولین دوره مسابقات فوتسال دانشگاههای استان قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مسابقات فوتسال دانشگاههای استان قم به میزبانی دانشگاه قم در سالن آیت الله بروجردی این دانشگاه برگزار شد.
 در این مسابقات تیم  دانشگاه قم مقام قهرمانی را کسب کرد، تیم دانشگاه صنعتی قم به مقام دوم دست یافت و تیم دانشگاه مفید نیز به کسب  مقام سوم بسنده کرد.
 شایان ذکر است دکتر محمد کریمی(سرپرست)، فرامرز رضایی پویا(مربی)، رضا زلفی گل(دروازه بان)،مرتضی پایمزد،احمد احمدآبادی،عباس دلیر،عبدالغفار مقدم،فرشادعرب،مجتبی شاه قلعه و جواد لطفی از اعضای تیم فوتسال دانشگاه صنعتی قم می باشند.
نواختن زنگ انقلاب در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با آغاز ایام الله دهه مبارک فجر زنگ انقلاب با حضور هیات رئیسه ، کارکنان و دانشجویان زنگ انقلاب در دانشگاه صنعتی قم نواخته شد.
سپس مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی  به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در  سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، به بیان خاطراتی از نحوه  تشریف فرمایی امام خمینی (ره) به ایران پرداخت.
وی افزود: اگر استقامت و پایداری شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نبود، کشور ما هرگز به چنین اقتداری دست نمی یافت. در واقع  دیروز خون شهدا انقلاب را تثبیت کرد و  امروز ما دانشگاهیان با جهاد علمی انقلاب عزیز را قدرتمند تر می کنیم.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محبی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه به توضیح روایاتی از ائمه معصومین در مورد پیروزی انقلاب ایران پرداخت.
این استاد برجسته حوزه و دانشگاه گفت: در روایتی از امام باقر (ع) آمده است که می فرمایند: میبینم عده ای در قم طلب حق می کنند و هر کسی در این راه کشته شود شهید محسوب می شود.
وی در مورد اهمیت دانشگاه ها و نقش بسیار مهم دانشگاهیان در رشد و شکوفایی ایران اسلامی افزود: در اهمیت دانشگاه ها همین بس که امام راحل فرمود:از دانشگاه است كه باید سرنوشت یك ملت تعیین شود .دانشگاه  در رأس امور هست و مقدرات یك كشور بسته به وجود آنهاست، باید دانشگاهیان جدیّت كنند كه روی خودشان را از غرب و شرق برگردانند.
برگزاری مسابقه ، سرودخوانی دانش آموزان دبستان شاهد علامه حلی از جمله دیگر برنامه های این جشن بوده است.

 

نواختن زنگ انقلاب در دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه سیزدهم بهمن 1395 ساعت 4:25 ب ظ
مسابقه عکاسی حماسه حضور

مسابقه عکاسی حماسه حضور

چهارشنبه سیزدهم بهمن 1395 ساعت 12:27 ق ظ
بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت ایام الله  دهه مبارک فجر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشگاه صنعتی قم به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر بیانیه ای را به شرح ذیل صادر کرد:

بسمه تعالی
دهه فجر مظهر شکوه ، عظمت و فداکاری ملت ایران است . مقام معظم رهبری ( مدظله العالی)
دهه مبارك فجر انقلاب اسلامی، ایام دمیدن خورشید استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی است. ایام  تجلی حضور ولایت و نماد ی از وحدت  ملت مسلمان و انقلابی ایران است. ایام تبلور اراده و عظمت امام خمینی (ره)  در رهایی ملت ایران است. ایامی است كه  سرنوشت ملت شریف و شهید پرور ایران به نیکی رقم خورد.
اینک در حالی که ایران اسلامی همچون نگینی در خاور میانه می درخشد ، طلوع فجر دیگر را همه با هم جشن خواهیم گرفت و بار دیگر به همه جهان ثابت خواهیم کرد که تهدید، تحریم  و توطئه ذزه ای از عشق و ارادت ملت شریف ایران را به رهبر فرزانه، امام راحل و شهدا کم نخواهد کرد.
به حق که جشن پیروزی انقلاب مختص ملت شریف ایران نیست، بلکه تمام آزادیخواهان جهان در پیروزی  و جشن ما سهیم هستند، چرا که انقلاب ما زمینه ای سازنده برای سایر انقلاب ها علیه ظلم و جور  بوده است.
و در پایان جامعه دانشگاهی دانشگاهی صنعتی قم  سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف وشهید پرور ایران و به همه آزادگان جهان تبریک عرض میکند و امیدوار  است با اتکال به ایزد منان ، پیروی از منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) و با تلاش و همت اساتید مجرب و دانشجویان نخبه بتواند قدمی هر چند کوچک در رشد و شکوفایی بیشتر انقلاب اسلامی بردارد.
 
مسابقه کتابخوانی به مناسبت دهه مبارک فجر
دانشجویان، اساتید و کارکنان محترم
برای دریافت فایل کتاب مسابقه از  اینجا  دانلود کنید مهلت ارسال پاسخ نامه به مدیریت فرهنگی تا 30 بهمن می باشد.

مسابقه کتابخوانی به مناسبت دهه مبارک فجر

دوشنبه یازدهم بهمن 1395 ساعت 12:8 ق ظ
چهارمین جشن دانش آموختگی

چهارمین جشن دانش آموختگی

سه شنبه پنجم بهمن 1395 ساعت 9:1 ق ظ
پیام دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت حادثه اسف بار ساختمان پلاسکوی تهران
پیام دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت حادثه اسف بار ساختمان پلاسکوی تهران
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : دکتر خوشنویسان به مناسبت حادثه اسف بار ساختمان پلاسکوی تهران پیامی را به شرح ذیل صادر کرد:
بسم رب الشهدا والصدیقین
سانحه ناگوار آتش سوزی در ساختمان پلاسکو ی تهران اگر چه ملت شریف ایران را عزادار کرد اما با وجود فداکاری و از خود گذشتگی آتش نشانان غیور کشورمان حماسه ای همیشه جاوید از ایثار و شهامت را  به تصویر کشید.
ضمن تسلیت و تعزیت به خانواده بزرگ آتش نشانی کشور و ملت شریف ایران  از خداوند متعال برای شهدای آتش نشان، این قهرمانان همیشه جاوید رحمت بیکران ، برای مجروحان عافیت و سلامتی و برای خانواده های داغدار صبر و بردباری مسئلت می نمایم.