توسط : مدیر پرتال در تاریخ : 1403/08/30

نحوه ثبت نام دانشجویان ورودی 1403

c8094804f25e461b9c7953eaf8eb62b5

ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت به دانشجویان پذیرفته شده در کنکور کارشناسی سال 1403، به اطلاع می رساند ثبت نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه صنعتی قم در دو مرحله انجام می پذیرد: که دانشجو ملزم به انجام هر دو مرحله ثبت نام می باشد.

  • ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی
  • تحویل دادن اصل مدارک خواسته شده در هفته اول حضور در دانشگاه به واحد بایگانی آموزش

لذا خواهشمند است تمامی مراحل ثبت نام را به طور کامل انجام دهید.

(تاکید می گردد ثبت نام کاملا غیر حضوری انجام خواهد شد و نیازی به حضور دانشجو نمی باشد.)

* دانشجویان دقت فرمایند به هیچ عنوان ثبت نام اینترنتی خود را به کافی نت نسپارند و حتماً  خود دانشجو تمامی مراحل را انجام دهد. خواهشمند است تمامی توضیحات را با دقت مطالعه فرمایید.   

کانال اطلاع‌رسانی  دانشگاه صنعتی قم:

آیدی کانال رسمی دانشگاه صنعتی قم فقط در پیام رسان داخلی "ایتا" موجود بوده و  به نشانی زیر می باشد.

https://eitaa.com/newsqut

  • مرحله اول ثبت نام: ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی

برنامه زمان بندی ثبت نام غیر حضوری دانشجویان کارشناسی ورودی 1403

رشته ها

ایام

تاریخ

ساعت

مهندسی برق، فیزیک مهندسی ، مهندسی پلیمر

دوشنبه

1403/07/23

از ساعت 9 الی 15

مهندسی صنایع ، مهندسی انرژی ، مهندسی علم مواد

دوشنبه

1403/07/23

از ساعت 15 الی 23

مهندسی عمران ، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر

سه شنبه

1403/07/24

از ساعت 8 الی 15

جا ماندگان از ثبت نام در کلیه رشته ها

سه شنبه

1403/07/24

از ساعت 15 الی 23

قبل از ورود به سایت دانشگاه صنعتی قم جهت ثبت نام، موارد ذکر شده ذیل را اسکن فرمایید (زیرا برای ثبت نام به این موارد جهت بارگذاری نیاز خواهید داشت).

  • تصویر کارت ملی (پشت و رو)
  • تصویر تمام صفحات شناسنامه
  • تصویر عکس 4*3 زمینه سفید (به اندازه 263*649 و یا کمتر که حجم عکس حدودا 25 کیلوبایت باشد)
  • تصویر اصل کارنامه کامپیوتری دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم (همراه با مهر آموزش و پرورش)
  • تصویر اصل دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم (البته اگر مدرک خود را به صورت فیزیکی از دبیرستان دریافت کرده اید در غیر این صورت نیاز نمی باشد.)
  • تصویر گواهی موقت دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم
  • تصویر فرم های سنجش
  • فرم شماره 1 سنجش برای تمامی داننشجویان الزامی است. دانلود
  • فرم شماره 2 سنجش برای تمامی دانشجویان سهمیه منطقه 1 یا رزمنده و ایثارگران الزامی است. دانلود
  • فرم شماره 3 سنجش برای تمامی دانشجویان سهمیه منطقه 2 و 3 الزامی است. دانلود
  • فرم شماره 16 سنجش برای دانشجویان اتباع الزامی است. دانلود
  • در خصوص سوالات مبهم مربوط به پایش سلامت با کارشناس مربوط خانم بید آبادی تماس حاصل فرمائید: 02536169000- داخلی 442
  • تصویر کارت پایان خدمت و یا معافیت در صورت موجود بودن

 

بعد از اسکن تمامی موارد بالا پر شدن فرم های مربوطه به آدرس ذیل مراجعه کرده و ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهید. آدرس سایت :

https://erp.qut.ac.ir/stdnew

نکته 1: جهت ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی (از صفحه اصلی سایت دانشگاه صنعتی قم) نام کاربری، کد ملی دانشجو و کلمه عبور، کد شناسنامه متقاضی می باشد.

نکته 2: کد ملی باید به صورت کامل و 10 رقمی وارد گردد بدون خط تیره و فاصله (اگر کد ملی متقاضی با صفر شروع شود ممکن است برای ورود به سایت نیاز به صفر های اول شماره ملی نباشد لذا هم با صفر اول و هم بدون صفر وارد شوید و امتحان کنید) و افرادی که شماره شناسنامه آنان همان کد ملی می باشد در صورت وارد نشدن به پرتال، باید صفرهای ابتدای شماره ملی را در قسمت شماره شناسنامه وارد نکنند.

 

بعد از ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی مراحل ثبت نام را به طور کامل انجام داده و تمامی فرم های مربوطه را (که قبلا اسکن نموده اید و در توضیحات بالا به آنها اشاره شده است) در قسمت مربوطه خود بارگذاری نمایید و در انتهای بخش ثبت نام اینترنتی در آخرین صفحه، گزینه ثبت و ارسال مدارک را کلیک فرمایید.

 ضمنا، کلیه دانشجویان ورودی جدید هنگام ثبت نام موظف هستند مبلغ 2650000 ریال بابت ارائه خدمات آموزشی پرداخت نمایند.

قابل توجه دانشجویان اتباع
جهت انجام فرایند ثبت نام به جای شماره شناسنامه ، شماره داوطلبی و به جای کد ملی ، شماره پرونده خود را وارد نمائید

 

کارشناسان آموزش دانشگاه اطلاعات ارسالی متقاضیان را بررسی نموده که در صورت تایید درخواست ثبت نام الکترونیکی دانشجو، برای متقاضی شماره دانشجویی صادر می شود و در صورت رد و داشتن نواقص دانشجو مجددا باید وارد لینک ثبت نام شده و نواقصی که در آخرین صفحه ثبت نام (قسمت توضیحات) توسط کارشناسان آموزش دانشگاه اعلام گردیده، را تکمیل کرده و دوباره ارسال فرمایند. قابل توجه است، به دلیل حجم بالای کاری آموزش دانشگاه و ازدیاد دانشجویان جدیدالورد تایید درخواست ثبت نام اینترنتی آنها ممکن است تا دو الی سه روز کاری به طول بیانجامد لذا دانشجو می تواند از همان لینک ثبت نام اینترنتی وضعیت درخواست خود را در روزهای بعد پیگیری کند و ببیند که درخواستش تایید شده است ( و شماره دانشجویی خود را مشاهده نماید مطابق عکس نمونه زیر ) یا درخواستش رد شده، ( که دلیل رد و یا نقص درخواست ثبت نام در صفحه آخر مراحل ثبت نام الکترونیکی از جانب آموزش پیام گذاشته شده است) آن را تکمیل و دوباره ثبت نام الکترونیکی را ارسال نماید.

 

 

  تذکر مهم : انتخاب واحد ترم اول را خود دانشگاه انجام می دهد . شروع کلاس ها برای دانشجویان جدید الورود از تاریخ1403/07/28 می باشد.

 

* برای ورود به پرتال دانشجویی از لینک  erp.qut.ac.ir استفاده نمایید و به جای نام کاربری، شماره دانشجویی و به جای پسورد، کد ملی خود را وارد نمایید.

 

  • مرحله دوم ثبت نام: تحویل دادن اصل مدارک توسط دانشجو

دانشجو موظف است اصل مدارک ذکر شده در اول توضیحات را در اولین روز حضور در دانشگاه به قسمت بایگانی آموزش جناب آقای جلودار تحویل نمایند.

 

قابل توجه دانشجویان پسر بسیار مهم:

تمام دانشجویان پسر موظفند جهت انجام امور نظام وظیفه به سامانه سخا مراجعه نموده و درخواست معافیت تحصیلی خود را ثبت نمایند. لازم به ذکر است بنا بر اعلام سازمان وظیفه عمومی، دانشجویان فقط تا تاریخ 1403/08/30 مهلت دارند جهت ثبت معافیت تحصیلی خود اقدام نمایند. کارشناس نظام وظیفه پس از پایان تاریخ فوق، نسبت به بررسی درخواست ها اقدام نموده و در صورت بروز هرگونه مشکل از طریق کانال نظام وظیفه به آدرس زیر در پیام رسان بله به دانشجویان اطلاع رسانی خواهد نمود. جهت راهنمایی در خصوص نحوه درخواست معافیت تحصیلی و دیدن ویدیو آموزشی به کانال زیر در پیام رسان بله  مراجعه نمایید. کلیه دانشجویان ورودی جدید حتما در کانال نظام وظیفه به آدرس زیر عضو شوند چون کلیه اطلاعیه ها و اطلاع رسانی ها صرفا از طریق همین کانال انجام می شود و در صورت عدم عضویت، عواقب آن برعهده خود دانشجو می باشد.

 در صورت عدم انجام امور نظام وظیفه تا تاریخ 1403/08/30 ثبت نام دانشجو لغو خواهد شد.

 نکته: دانشجویانی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائم می باشند می بایست تصویر آنرا در مدراک ثبت نامی بارگذاری نمایند.


اطلاعیه ثبت نام خوابگاه‌های دانشجویی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ (جدیدالورود)"


ضمن تبریک و خیر مقدم به «دانشجویان کارشناسی جدیدالورود» به دانشگاه صنعتی قم، به اطلاع کلیه نو دانشجویان متقاضی خوابگاه می‌رساند برای ثبت نام در خوابگاه و انتخاب اتاق می‌بایست تا ساعت ۱۴:۰۰ روز سه شنبه مورخ 1 آبان ماه ازطریق پرتال دانشجویی بصورت زیر اقدام نمایید. 


مراحل درخواست عضویت و انتخاب اتاق:

 1 - دریافت شماره دانشجویی و رمز عبور ورود به پرتال دانشجویی بعد از ثبت نام از اداره آموزش دانشگاه

2 - ورود به پرتال دانشجویی به آدرس

 https://erp.qut.ac.ir

3 - انتخاب گزینه امور خوابگاه‌ و سپس درخواست عضویت در خوابگاه و تکمیل، ثبت و ارسال فرم های مربوطه.

بسیار مهم: دقت فرمایید که تمام فرم ها تا انتها تکمیل، ثبت و در نهایت با تایید گزینه «ارسال» ، درخواست شما به کارشناس خوابگاه ارسال گردد.

4 - واریز مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به عنوان پیش پرداخت (از طریق پرتال دانشجویی - امور خوابگاه‌ و سپس پرداخت الکترونیکی خوابگاه).

5 - تایید درخواست عضویت توسط کارشناس خوابگاه.

6 - تخصیص اتاق توسط کارشناس خوابگاه.

بعد از تخصیص اتاق توسط کارشناس خوابگاه، شماره اتاق تخصیص داده شده در پرتال دانشجویی، بخش امور خوابگاه - کارنامه خوابگاه قابل مشاهده است.

7 - مراجعه حضوری به کارشناس خوابگاه برای دریافت کارت خوابگاهی همراه با دو قطعه عکس.

  • لازم به توضیح است دانشجویانی که به آنها اتاق تخصیص داده شده است، جهت اسکان در روزهای تعطیل یا ساعات غیر اداری می‌توانند مستقیماً به خوابگاه مربوطه مراجعه نمایند و بعداً برای دریافت کارت دانشجویی به اداره خوابگاه ها دانشگاه مراجعه کنند.
  • هزینه خوابگاه برای یک ترم تحصیلی برای دانشجویان روزانه و اتباع کنکوری مبلغ ۲۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال و برای دانشجویان نوبت دوم، بین الملل، میهمانی، انتقالی و سنوات اضافه مبلغ ۴۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال می‌باشد.
  • پرداخت مبلغ پیش پرداخت ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال جهت تکمیل فرآیند ثبت نام و انتخاب اتاق الزامی است، الباقی می‌بایست تا قبل از امتحانات پایان ترم تسویه گردد.
  • پس از ثبت نام امکان انصراف وجود ندارد و دانشجو ملزم به پرداخت هزینه کامل خوابگاه می باشد.
  • تردد در خوابگاه صرفا با ارائه کارت خوابگاهی امکان پذیراست. لذا تمامی دانشجویان محترم قبل از حضور در خوابگاه، همراه با دو قطعه عکس به کارشناسان اداره خوابگاهها مراجعه و کارت خوابگاهی خود را دریافت نمایند.
  • لازم به ذکر است که خوابگاه‌های دانشجویی فاقد اینترنت می‌باشند.
  • تمامی دانشجویان ملزم به رعایت آیین نامه خوابگاه‌های دانشجویی می باشند و در صورت هر گونه تخلف مطابق آیین نامه انضباطی برخورد خواهد شد.
  • دانشجویان دختر متقاضی اسکان تک شب، می‌بایست به صورت حضوری به کارشناس خوابگاه مراجعه نموده و صرفا معرفی نامه دانشگاه صنعتی قم را اخذ و به سرپرستان خوابگاه فارابی تحویل نمایند. سرپرستان خوابگاه دانشگاه فارابی در خصوص موافقت و هزینه اسکان (هر شب سی و پنج هزار تومان) تصمیم گیرنده هستند. لازم به توضیح است که طبق قوانین دانشگاه فارابی، متقاضیان اسکان تک شب فقط مجوز سکونت یک شب در هفته را دارند.
  • دانشجویان پسر متقاضی اسکان تک شب (بعد از اتمام ثبت نام ورودی های جدید) در صورت وجود ظرفیت خالی پذیرش خواهند شد. هزینه هر شب اسکان برابر نود هزار تومان خواهد بود.
  • اولویت اسکان با متقاضیانی است که شهر سکونت آنها دارای بعد مسافت دورتری با دانشگاه صنعتی قم است.
  • اتاق های خوابگاه دخترانه ۴ و ۶ تخته و خوابگاه پسرانه ۸ تخته است.
  • آدرس خوابگاه دخترانه: بلوار شهید خدا کرم، مجموعه خوابگاهی دانشکدگان فارابی.

  https://maps.app.goo.gl/pErd2khbhzfsho2r5?g_st=iw             

  • آدرس خوابگاه پسرانه: میدان مفید، ابتدای بلوار شهید کریمی، مجموعه خوابگاهی دانشگاه مفید.

https://maps.app.goo.gl/zqwVrqzifSMVjDgVA           

  • در صورت باز نشدن لینک، آن را مستقیماً در نوار آدرس مرورگر (گوگل کروم) کپی کنید.
  • کارشناس اداره خوابگاه برادران : آقای دارابی ۰۲۵۳۶۱۶۹۰۰۰ داخلی ۴۳۳ تلفن همراه ۰۹۳۹۶۷۰۶۳۹۳
  • کارشناس اداره خوابگاه خواهران : خانم دانشمندی ۰۲۵۳۶۱۶۹۰۰۰ داخلی ۴۳۲
  • برای دریافت اخبار حوزه دانشجویی در کانال اطلاع رسانی معاونت دانشجویی عضو شوید.

 https://eitaa.com/qut_std          

  • مدیریت امور دانشجویی - اداره خوابگاه های دانشجویی

           #خوابگاه

ID: @qut_std       

 https://eitaa.com/qut_std   

              

با آرزوی توفیق روزافزون